kotbaas maakt misbruik

asilkan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kotbaas maakt misbruik

#1 , 19 jul 2018 20:27

nu lang verhaal kort: ik heb heel arrogant kotbaas die mij in mei met de rest van mijn kot had uitgenodigd om contracten te tekenen voor een nieuwe acedemie jaar (contract begint augustus elk jaar) volgens afspraak( in zijn email) heeft de kotbaas mijn contract in mijn kamer afgezet omdat ik niet aanwezig kon zijn en de volgende maandag is hij ze komen halen. ik heb 3kopien gegeven en 2 moeten bijhouden. de kotbaas probeert elk jaar weer geld af te persen van ons door ons te laten betalen voor zijn versleten hoofdleidingen enzo.. dus ik heb een extreem wantrouwen aan hem. nu de probleem begint met een donderdag enkele weken geleden wanneer ik mijn grote collectie van boeken uit mijn kamer heb weg moeten gooien in de container maar die hebben de hele container die buiten staat gevuld. hij belt en dreigt mij met een tweede leegmaking van de container wat 170euro moet kosten terwijl na telefonisch contract met het container bedrijf het 44euro blijkt te zijn maar hij heeft nu een hekel aan mij omdat ik niet door mijn knieën ben gezakt een zijn slachtoffer ben geworden. ik woon hier al een jaar en heb GEEN ENKELE keer een probleem veroorzaakt en betaal elke maand keurig en volledig. nu komt mijn angst. enkele weken nadat ik de contracten had ontvangen zei mijn moeder dat hij ze niet had getekend dus zijn ze in feite ongeldig ookal staat er een nieuw academie jaar en de reglementen zijn veranderd ( ik heb hem meerdere malen gebeld en ge-emailed hiervoor) dus hij heeft ze ook in feite afgegeven maar ik reageerde tegen mijn moeder onmiddellijk van hij doet dit zeker om de studenten zomaar buiten te gooien enz... en nu paar maanden verder zegt hij dat hij nooit contracten van mij heeft ontvangen en natuurlijk zijn de mijne niet ondertekend en in augustus Wanner mijn contract beëindigd kan hij me weigeren verder te verhuren. en ik weet dat hij dit van plan is en nadat ik hem letterlijk 5emails heb gestuurd om de tel nummer te krijgen van de mede eigenaar wilt hij me ze niet geven of zelf antwoorden omdat hij weet dat de andere eigenaar mij wel rechtvaardig gaat behandelen. wat kan ik hiemee? kan hij in augustus zomaar mij weigeren verder te huren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 20 jul 2018 08:50

Waarom zoek je geen ander kot?

asilkan
Topic Starter

#3 , 20 jul 2018 09:55

Waarom zoek je geen ander kot?
zo een onrechtvaardig vraag. het is een geweldig kot met prijs-vierkante meter verhouding ik heb mijn eigen badkamer en keuken. zou jij van school veranderen als jouw leerkracht een pestkop was? moet ik nu serieus iets verlaten door de fout van iemand anders?

Reclame

Gebruiker21

#4 , 20 jul 2018 10:13

En container vol met boeken? Jij had een bibliotheek op uw kot of zo??? Normaal is zo'n container nog niet vol met de volledige inhoud van een gemiddeld kot (meubels en al). Maar bon, speelt verder weinig rol.

Belangrijkste hier is dat jij geen contract hebt dat door hem getekend is. Daardoor kan jij niet bewijzen dat er een overeenkomst is tussen hem en jezelf.

Zoals hierboven gezegd denk ik dat het beter is om naar een ander kot uit te kijken als je het gevoel hebt dat hij je weg wil, want als dit effectief zo is, heb je geen poot om op te staan. Als hij je toch nog als huurder wil, laat hem dan het contract tekenen (als hij dit weigert, weet je hoe laat het is).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asilkan
Topic Starter

#5 , 20 jul 2018 10:56

En container vol met boeken? Jij had een bibliotheek op uw kot of zo??? Normaal is zo'n container nog niet vol met de volledige inhoud van een gemiddeld kot (meubels en al). Maar bon, speelt verder weinig rol.

Belangrijkste hier is dat jij geen contract hebt dat door hem getekend is. Daardoor kan jij niet bewijzen dat er een overeenkomst is tussen hem en jezelf.

Zoals hierboven gezegd denk ik dat het beter is om naar een ander kot uit te kijken als je het gevoel hebt dat hij je weg wil, want als dit effectief zo is, heb je geen poot om op te staan. Als hij je toch nog als huurder wil, laat hem dan het contract tekenen (als hij dit weigert, weet je hoe laat het is).
maar mag hij me weigeren verder te verhuren zonder enige reden? naar mijn weten valt de wetgeving ivm koten niet op hetzelfde wetgeving als normale huurwetgevingen. ik dacht dat een kotbaas die geen last heeft van zijn huurder hem niet mag weigeren zonder geldige reden

Gebruiker21

#6 , 20 jul 2018 11:19

Een kotbaas kan een contract VERVROEGD opzeggen bij wangedrag van de student. Maar ik ken geen wetgeving die een kotbaas VERPLICHT om een student na afloop van het contract, opnieuw een contract aan te bieden. Maar ik kan fout zijn, natuurlijk. Ken jij wetgeving die het tegendeel stipuleert (omdat je zegt "ik dacht dat een kotbaas niet kan weigeren")?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asilkan
Topic Starter

#7 , 20 jul 2018 12:38

Een kotbaas kan een contract VERVROEGD opzeggen bij wangedrag van de student. Maar ik ken geen wetgeving die een kotbaas VERPLICHT om een student na afloop van het contract, opnieuw een contract aan te bieden. Maar ik kan fout zijn, natuurlijk. Ken jij wetgeving die het tegendeel stipuleert (omdat je zegt "ik dacht dat een kotbaas niet kan weigeren")?
dus mijn contract verloopt in augustus maar dan heb ik geen kans meer om koten te vinden en beginnen mijn studies bijna dus ik vindt het onrechtvaardig dat hij last minute zou zeggen 'nee ik wil je niet verder verhuren' ik heb geen enkele keer problemen veroorzaakt of niet betaald ik heb zelfs 1maand te veel betaald vorig jaar (perongeluk). ik begrijp nu niet of hij mij de last minute zomaar kan weigeren terwijl ik zelf de contract wil verlengen aangezien ik een aangenaam huurder ben die betaald. ik vraag hem of hij wilt verder verhuren en ij geeft geen antwoord en zegt ik zal het bekijken nu gaat hij zeker wachten tot alle koten zijn verhuurd volgend academie jaar en mij weigeren. hij is een absoluut arrogante klootzak en zo zielige dingen verwacht ik van hem en hij heeft zulke dingen eerder gedaan met huurders van vorige jaren

Gebruiker21

#8 , 20 jul 2018 13:19

Wie zegt dat je tot augustus moet wachten om een ander kot te vinden? Vraag NU duidelijkheid aan uw kotbaas. Vraag of hij je contract wil verlengen of niet (indien wel, vraag hem dan een getekend contract). Zegt hij van niet, houdt niets je tegen om nu een ander kot te beginnen zoeken.

Je volgt een opleiding aan unief of hogeschook, dan verwacht ik toch een beetje initiatief van uw kant, eerlijk gezegd.

asilkan
Topic Starter

#9 , 20 jul 2018 14:51

Wie zegt dat je tot augustus moet wachten om een ander kot te vinden? Vraag NU duidelijkheid aan uw kotbaas. Vraag of hij je contract wil verlengen of niet (indien wel, vraag hem dan een getekend contract). Zegt hij van niet, houdt niets je tegen om nu een ander kot te beginnen zoeken.

Je volgt een opleiding aan unief of hogeschook, dan verwacht ik toch een beetje initiatief van uw kant, eerlijk gezegd.
behulpzaam zijn jullie niet. deze forums zijn een zonde van tijd. ik heb duidelijk gezegd DAT HIJ NIET ZEGT OF HIJ LIJN CONTRACT wilt verlengen omdat hij opzettelijk wacht tot het laatste moment. hij neemt mijn telefoon nooit op en antwoord niet op mijn emails. altijd zo kleinerend zijn de mensen op zulke forums. hoef jullie hulp niet meer

mava105

#10 , 20 jul 2018 15:54

Heb wat meer haar op je tanden en vertrek dan, of wil je nog dat wij hier de zaken voor u regelen :(
Als je de leden hier kleinerend vindt, waarom ben je hier dan?

Gebruiker21

#11 , 20 jul 2018 16:15

behulpzaam zijn jullie niet.
Hoe? Ik heb net uitgelegd wat je moet doen! ZOEK EEN ANDER KOT! Hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen.
deze forums zijn een zonde van tijd.
Neen, jij verprutst onze tijd door onze antwoorden niet deftig te lezen.
ik heb duidelijk gezegd DAT HIJ NIET ZEGT OF HIJ LIJN CONTRACT wilt verlengen omdat hij opzettelijk wacht tot het laatste moment. hij neemt mijn telefoon nooit op en antwoord niet op mijn emails.
En ik heb duidelijk gezegd dat je in zo'n geval een ander kot moet beginnen zoeken!
altijd zo kleinerend zijn de mensen op zulke forums. hoef jullie hulp niet meer
OK, dan wil je mijn extra raad ook niet meer voor in het geval je toch een ander kot zou vinden, maar uw huurbaas in september alsnog met het door u getekende exemplaar van het contract komt zwaaien, waardoor je dus dubbele huur (voor twee koten) zal moeten betalen? Good luck, in dat geval!

Terug naar “Huren”