Hoi allemaal,
Ben nieuw op dit forum en zoek een antwoord op veel vragen.
Ik ben reeds 6 jaar samen met mijn vriend en zou graag inwonen bij hem en zijn ouders op hetzelfde domicilieadres. We hebben de bovenverdieping in orde gemaakt, maar er is geen mogelijkheid hier een tweede adres van te maken (reeds bij de gemeente nagevraagd).
Ik ben 22, schoolverlater sinds september 2011 en werk sinds half november deeltijds. Mijn wachttijd loopt terug van het moment dat mijn contract afloopt in juni 2012. Aangezien mijn wedde boven het grensbedrag van kindergeld zit, ontvang ik dit niet meer.
Mijn vriend is 23 en is sinds zijn 19de aan het werk bij dezelfde werkgever.
Mijn schoonmoeder is 50 en werkt deeltijds. Zij wil op vervroegd pensioen gaan als dit nog mogelijk is met de nieuwe wetgeving. Een tweede optie voor haar is tijdskrediet/loopbaanvermindering.
Mijn schoonvader is 51 en hij bevind zich reeds in het systeem van loopbaanvermindering met 1/5 tot aan de pensioengerechtigde leeftijd.
Ik wil mijn adres veranderen, maar weet niet goed welke gevolgen dit zal hebben op de gehele situatie.
Ik zou graag weten welke gevolgen dit heeft op vlak van belastingen, sociale wetgeving, pensioen, uitkeringen,...... eigenlijk alles waar dit maar een invloed op kan hebben. Heb al een aantal instanties gecontacteerd, maar elke hulpverlener vertelt een ander verhaal.