Geachte forumleden,
In 2011 heb ik een eenmanszaak opgestart samen met mijn vriendin (zij is gewoon ingeschreven met een bediendecontract).
Het begin was heel moeilijk en wij hebben veel sterretjes gezien.
Ondertussen hebben wij wel stabiele inkomsten uit de zaak en kunnen wij er wel van leven en is het ergste achter de rug.
MAAR, ik heb de laatste 2 jaar wel wat schulden opgebouwd bij de RSZ, BTW, sociale bijdragen en bij een electriciteitsleverancier (totaal ongeveer 20000 euro). Nu was ik vrij positief en heb ik het voorbije jaar geprobeerd om deze af te lossen door afbetalingsplannen... maar met boetes, interesten, deurwaarders kosten en allerlei verhogingen die echt torenhoog zijn ben ik de moed verloren en kom ik er gewoon niet meer. Ik wil wel, maar ik vrees dat dit een straatje zonder einde wordt.
Ik heb in het verleden ook een stommiteit gedaan waardoor ik veroordeeld ben tot een verbeurdverklaring van 35000 euro en een goede 10000 euro gerechtskosten.
Nu als ik al deze schulden optel en mijn gezondheidsproblemen die daarmee gepaard gaan, vroeg ik mij af of het niet beter zou zijn om de boeken neer te leggen en mijn persoonlijk faillissement aan te vragen en zo opnieuw te beginnen. Ik heb geen eigendommen, wagens of wat dan ook.
Denken jullie dat dit een goede oplossing is? Of moet ik gewoon doorbijten en deze schulden proberen af te lossen?
Alvast bedankt voor jullie tijd, en ik wens jullie een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar toe!
Mvg