Hallo,
Ik heb een overeenkomst gesloten met een andere onderneming. Ik zou reclame moeten maken [als vennootschap]. Er werd afgesproken dat ik een maandelijkse vergoeding krijg nadat ik de klant voor de eerste keer bezoek. Ik heb ze dus snel bezocht, maar daar bleek dat ze die dag geen tijd hadden. Het werd 3 keer uitgesteld. Ondertussen ben ik wel al begonnen met reclamefilmpjes te maken. Ik heb ze eveneens facturen opgestuurd. De klant betaalt ze (wel te laat, maar beter te laat dan nooit). Ik heb hen eveneens hun voorlopige reclamefilmpje opgestuurd om te laten controleren of het goed is. Blijkbaar hebben ze mij een mail gestuurd dat er een paar dingen moeten aangepast worden, maar ik heb die mail nooit ontvangen. Dus ik heb gewoon die voorlopige reclamefilmpje afgewerkt en doorgestuurd [heeft enkele maanden geduurd]. Ik stuur hen dus facturen. Na een maand sturen ze mij een aangetekend schrijven dat ze de facturen protesteren en wensen af te zien van onze overeenkomst. Kan dit zomaar? Kan ik de betaling eisen + interesten? Kan ik ook een schadevergoeding eisen voor voortijdige opzegging? Ik wou van het begin al mijn prestaties uitvoeren, maar aan de kant van mijn klant is dat moeilijk, aangezien zij amper tijd hebben en steeds uitstellen...Alvast bedankt!