Als vervolg kan ik melden dat hetgeen mij hier op dit forum werd meegedeeld totaal, maar dan ook totaal, onjuist is.
Tegenpartij had namelijk wel degelijk het recht stukken neer te leggen, of ik mij daartegen verzet of niet, dat maakt géén verschil.
De stukken werden ook door de vrederechter aanvaard!!
Ik mocht weliswaar kopie ontvangen.
Doch de vrederechter heeft oren gehad voor mijn argumenten, en heeft de zaak uitgesteld, teneinde mij toe te laten bijkomende stukken bij te brengen waaruit de waarheid moet blijken.
Meer kan ik u voorlopig niet vertellen.
- ik mocht van die advocaat geen kopie van zijn stukken ontvangen
- ik verzet mij ertegen dat de eisende partij stukken neerlegt
het advies was u er tegen te verzetten en niet dat het niet meer mogelijk was
en een gegrond verzet tegen het gebruik van de stukken was zeker mogelijk aangezien u geen kopie had noch inzage , het was aan u om de onwilligheid van de tegenpartij op te werpen en de zaak aan te houden op de inleidende zitting
gerechtelijk wetboek
Art. 736. De partijen moeten hun stukken aan elkaar (mededelen), alvorens er gebruik van te maken; ..............
Volgens de vrederechter is van dat alles niet het minste waar.
En mijns inziens zal het de vrederechter wel zijn die het weet...
Tegenpartij heeft een vordering ingesteld, dewelke zij, ter zitting, uiteraard, mag bewijzen met alle middelen van recht o.a. middels stukken.
Hier worden blijkaar een aantal zaken door elkaar gehaspeld.
Vaak dient ook te worden vastgesteld dat diverse personen op dit forum elkaar flagrant tegenspreken, wat ik uiteraard ten zeerste betreur.
Maar alleen de rechtszoekende zit met de gebakken peren.
In veel gevallen wordt er zelfs niet meer geantwoord, indien het fout loopt.
In mijn geval heb ik er zelf nog één en ander kunnen rechttrekken, doch in veel gevallen is dat niet meer mogelijk.
Jammer, jammer en nogmaals jammer.