Mijn vader is kortelings overleden en was getrouwd met mijn nog in leven zijnde en kinderloze stiefmoeder die nog één zuster heeft.
Normaal gezien erf ik en mijn andere zuster niet van stiefmoeder aangezien wij niet geadopteerd zijn .
Andere zuster heeft wel een veel betere band met stiefmoeder en is altijd wel voorgetrokken geweest.
Nu blijkt dat mijn andere zuster samen met stiefmoeder naar notaris geweest is om testament op te maken als stiefmoeder komt te overlijden , zodat wij alsnog erven of toch een deel.
Maar volgens zuster is er een voorwaarde aan gekoppeld door notaris .
Namelijk dat wij stiefmoeder in haar oude dag moeten verzorgen , een soort zorgingsplicht.
Het is wel dat mijn zuster een buitenlandse man heeft en lange periodes in het buitenland zit , hierdoor komt alle zorg voor stiefmoeder op mijn schouders terecht .
Niet dat ik dit niet wil doen , maar ik voel mijn vrije tijd hierdoor wel serieus benadeeld ten opzichte van de hare.
Ik moet mijn zuster dus maar op haar woord geloven ivm die voorwaarde die zogezegd zou bestaan.
Kan dit eigenlijk wel dat er een dergelijke voorwaarde in dat testament zou staan ?
Had ik daar dan niet voor moeten tekenen ofzo ?
Ik vind het toch allemaal zeer raar .