Ik strijd niet af dat ze nooit komen kijken. Maar in alle gevallen waar ik bij betrokken of van op de hoogte was stuurden ze hun kat.
Mijn bank zei me dat ze enkel in hoogst speciale gevallen, waar er al zware geruchten van fraude waren, soms komen kijken.
Toen ik nog niet zo lang geleden bij de Registratie moest zijn voor inlichtingen ivm successieaangifte van een familielid vroeg ik de ambtenaar waarom ze niet naar de opening van de bankkluis waren gekomen. Hij antwoordde mij laconiek: "Wij hebben wel wat beters te doen dan naar lege kluizen te gaan kijken".
Onder de gegeven omstandigheden zou ik vragenstelster minstens aanraden een eigen notaris aan te stellen als controle. En als zou blijken dat er belangrijke geldsommen of waardevolle voorwerpen zijn verdwenen ook een advocaat. Zonder kennis van de huwelijkse voorwaarden, testamenten, enz. is het moeilijk een concreet antwoord of begin van antwoord te geven..
Er was een huwelijks contract "scheiding der goederen". Volgens het "ontwerp aangifte" erven de kinderen elk de helft van de naakte RG en OG en heeft de weduwe vruchtgebruik