Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad. Het zit dus zo: Wie de offerte van de begrafenis tekent moet deze ook betalen! Bij mij was het dus mijn vader zelf die de zijne had geregeld. Van't moment dat je een weigering doet bioj het openvallen van de erfenis kunnen ze NIKS van kosten nog op jou verhalen!!!!! Zelfs geen ziekenhuiskosten.
Degene die weigert en toch iets betaald of aanvaard heeft wel het vlaggen en dan wordt de weigering teniet gedaan.
DUS dumpen die handel als je nt zeker bent!!!!
Klopt niet. Zelfs als men erfenis verwerpt kan men u toch nog verplichten de begrafeniskosten te betalen:
"“Art.205.De kinderen zijn levensonderhoud verschuldigd aan hun ouders en hun andere bloedverwanten in de opgaande lijn die BEHOEFTIG zijn...”(Burgerlijk Wetboek).
‘De verwerpende erfgerechtigde kan toch gehouden zijn tot het betalen van de begrafeniskosten.Deze verplichting bestaat slechts voor zover de decujus behoeftig was en de begrafeniskosten in verhouding zijn tot het vermogen van de schuldenaar‘(Gent 4 juni 2002,R.W.2003-04,350-351). "