oke mijn schoonmoeder was nog getrouwd met haar eerste echtgenoot toen mijn man in de jaren 60 werd geboren uit een relatie met een andere man , hij kreeg dus bij geboorte de naam van mijn schoonmoeder haar eerste echtgenoot en niet die van zijn feitelijke vader ...mijn schoonvader heeft het echter nooit echt nodig gevonden om zijn zoon ( mijn man ) zijn echte naam te geven dat was niet nodig vond ie iedereen wist toch dat hij de vader was enz ....nu is echter mijn schoonvader onlangs overleden en zou volgens de notaris alles naar zijn 2e echtgenote gaan , want schoonmama is ook al verscheidene jaren geleden overleden ...volgens de notaris zou mijn man indien hij kon bewijzen dat hij de zoon was ( wat iedereen weet en ook ziet ) recht hebben op de helft vd nalatenschap van mijn schoonvader ...hoe kunnen wij dit nu aantonen ? hoe kunnen wij dit zwart op wit laten bevestigen ? met bv getuigen uit die tijd , stiefbroers en zussen ? want die zijn er uit het eerste huwelijk van mijn schoonmama en haar toenmalige echtgenoot , of zou dit enkel via dna kunnen ? of kan de huidige vrouw een document ondertekenen waarin bv staat dat zij weet dat het vader en en zoon dat haar echtgenoot haar dat zelf gezegd heeft ?
hopelijk kan er wat begrip op komen ..t'is een vrij vreemde situatie ....
alvast bedankt