@ wanton ... euhm, wij werden totaal niet betrokken bij het notarisgebeuren en kregen enkel een brief met het te betalen bedrag toegestuurd ... niks aangifte ...
Kan ik die alsnog opvragen ? En zo ja ? Ook weer tegen betaling zeker.
Ik heb mijn man noodgedwongen verlaten toen mijn zoontje 4 jaar was, en mijn man aan de drugs ? in combinatie met alcohol zat. Geen gezonde biotoop voor een kindje van 4 jaar ! Ik betaalde toen netjes al zijn schulden af (4 jaar 1/2 loonbeslag - korte pijn vond ik) en tot hij stierf (toen mijn zoontje 11 was) heb ik amper alimentatie gezien. De laatste jaren van zijn leven moest ik van de bewindvoerder van mijn man horen dat er andere prioriteiten waren terwijl de wet duidelijk stelt dat alimentatie prioritair is. Anyways, we hebben al die tijd onze plan getrokken en ik ben best trots op mezelf, zeker nu mijn zoon universitaire studies heeft aangevat. Nu, mijn schoonvader heeft altijd netjes op zijn centen gezeten maar nu had ik op zijn minst een geste verwacht. M.a.w., als ik niet verplicht ben die notariskosten te betalen had ik hem er graag zelf zien voor opdraaien. Hij vond het destijds ook niet meer dan normaal de schuldeisers van mijn man zonder pardon naar me door te sturen. Schulden die er niet eens gekomen waren had hij niet borg gestaan voor de bankgarantie die mijn man zo verkreeg/misbruikte als zelfstandige. Hoe die opa daar vantussenuit is kunnen knijpen, toen het heet werd, en me alsnog heeft laten opdraaien voor diene zever is me trouwens nog altijd een raadsel. Nu, ik ben niet rancuneus maar ik wil me niet blijven laten doen.
@j. demoor : weet je toevallig waar ik kan vinden of ik al dat niet verplicht ben op te draaien voor de gemaakte kosten bij de notaris die de schoonfamilie koos ? Ik leg me niet graag zomaar neer bij het voorstel van de opa waarvan ik niets eens zeker weet of ik wel verplicht ben te betalen. Alvast nen dikke merci allemaal ! Lucht wel op hoor, hier steun krijgen. Missus naïve wil tov de complexloze schoonfamilie eindelijk eens op haar strepen staan. Ter info : toen mijn vader stierf betaalde ik net zo goed successierechten maar kreeg ik nooit notariskosten toegestuurd. Die brief van de notaris ging toen volautomatisch naar mijn mama. Misschien stuurde de notaris zijn onkostennota naar ons op verzoek van de opa ... ? Het zou me niet eens verbazen ... Bij voorbaat nen dikke merci !