vader misbruikt dochter....

djinnie
Topic Starter

vader misbruikt dochter....

#1 , 12 feb 2011 14:24

ik ben al een tijdje uit huis en door omstandigheden moesten mijn kinderen bij hun papa blijven.
Ik was ervan overtuigd dat de kinderen veilig zouden zijn bij hem maar niets is minder waar.
Hij heeft dus zijn eigen dochter van 13 jaar verkracht.
Hij had er foto's van gemaakt, maar de sd kaart nadien verbrand.
Mijn dochter is een videoverklaring gaan moeten afleggen en ik ben een klacht moeten gaan indienen.
bij mij heeft hij het ook gedaan en daar is ook een klacht van.
Enige waar ik me zorgen om maak is dat hij 'recht' heeft op de kinderen.
Of hij al ondervraagd is, of er een huiszoeking geweest is of iets anders?
Geen idee eigenlijk.
Ik weet met mezelf totaal geen blijf meer.
Hij kan maandag zomaar de kinderen van school gaan halen, omdat ik weiger ze terug naar hem te brengen.
Slachtofferhulp kan geen hulp bieden, advocaat niet, politie niet, parket niet.
Ik sta met mijn rug tegen d emuur.
Er komt een dagvaarding voor een vonnis voor de kinderen vast te leggen, maar dat kan nog wel even duren.
Ik zou ze thuis houden van school, maar na maanden zoeken achter een job kan ik volgende week starten. Ik zou zo graag voor mijn kinderen kiezen, maar feit is gewoon dat ik er met mijn 700 euro uitkering niet kom en het kindergeld en de kinderen ten laste zijn nog altijd voor hem zolang het vonnis niet is uitgesproken.
Iemand een idee hoe lang dit kan duren? Hoe lang het wachten gaan zijn om een vonnis? Hoe lang de politie erover gaat doen om hem te ondervragen en er een rechtzaak van kan komen?
Wat met bewijzen? Het is te lang geleden om een lichamelijk onderzoek te doen (2 maanden geleden en de dochter heeft het me dinsdag pas verteld)

ik ben ten einde raad en kan enkel maar denken aan wraak :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2011 21:47

Hij is onschuldig tot bewijs van het tegendeel. Hoe erg dat is.
Nu als advocaat EN parket zeggen dat zij niet kunnen zullen, er wel onvoldoende redenen zijn om onmiddellijk aktie te ondernemen...
Normaal kan de vrederechter op basis van art 223 BW maatregelen treffen en mogelijk ook inzake IFG zaak maar dat had SLAZO dan wel gezegd

westhoek

#3 , 20 feb 2011 19:52

Hij had er foto's van gemaakt, maar de sd kaart nadien verbrand.
Hoe weet u dat ?

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt in de familie, en men lacht daar niet mee. Betrokkene is toen meteen de gevangenis ingevlogen, en dat zonder al te weinig bewijs. Enkel door verklaringen van het slachtoffer en de politie weet erg goed hoe dit aan te pakken.
Het is zoals Fransiscus zegt, men had wel onmiddellijke maatregelen genomen hoor,dit zijn zware en ernstige feiten, als het zo is.

En wat bij u gedaan ?

Reclame

djinnie
Topic Starter

#4 , 21 feb 2011 11:04

Ze hebben hem dezelfde dag ondervraagd als toen ik klacht ben in gaan dienen (ook de dag dat ik het te weten gekomen ben).
Die dag heeft mijn dochter ook een videoondervraging gehad waarin ze alles verteld heeft wat er gebeurd is in de jaren dat mijn ex en ik samen waren.
Ikzelf ben enkele weken geleden klacht gaan neerleggen wegens slagen en verwondingen en verkrachting, maar toen zijn ze hem nog niet gaan ondervragen. Dat hebben ze pas gedaan toen ze hem zijn gaan halen om hem te ondervragen over mijn dochter.

Van die sd kaart....mijn dochter heeft gezien dat hij ze in de open haard gegooid heeft, maar ze zijn ofwel vorige week ofwel gaan ze deze week (afhankelijk van de toelating van het parket) nog een huiszoeking doen en de assen van de open haard zoeken en onderzoeken. Ik weet waar hij deze gooit en zolang het binnenste van de kaart nog goed is, mag de buitenkant verbrand zijn, want dan kunnen ze nog van die kaart afhalen wat erop stond dus we hopen dat ze die kaart vinden al komt haar verhaal overeen met mijn verhaal wat betreft al de andere feiten.
En ik weet dat hij onschuldig is tot zijn schuld bewezen is, maar toch hoop ik dat ze voldoende hebben met mijn verhaal en mijn dochter haar verhaal om hem te veroordelen. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kinderen ooit nog naar hem zou moeten brengen (wat ik niet doe ongeacht wat de gevolgen daarvan zijn. Desnoods verlaat ik het land!!!)
En ik kan alleen maar hopen dat de politiedienst is ons kleine stadje voldoende middelen heeft en voldoende ervaring om dit tot een goed einde te brengen....

Was het maar al allemaal voorbij.......

Franciscus

#5 , 21 feb 2011 15:54

En naar welk 'beloofd' land zou u dan trekken?

djinnie
Topic Starter

#6 , 08 mar 2011 01:13

dat maakt me niets uit. Ik ga mijn kinderen écht niet meer naar hém brengen.
Nu ja...leuke reactie. dank je wel

Franciscus

#7 , 12 mar 2011 17:12

Ik heb de indruk dat U langs de ene kant uw wensen voor werkelijkheid houdt.
In een land waar wetten van toepassing zijn kan iemand maar veroordeeld worden als er bewijzen zijn ( of gegronde vermoedens)
Zolang het onderzoek duurt ... er was geen heterdaad kan men weinig doen.
Mijn reactie naar welk land.. Wel de Europeese landen zeker hebben een soortgelijke wetgeving. U met de kinderen laten verdwijnen zal weinig opleveren gezien er dan vermoedelijk wel een internationaal bevel zal worden uitgevaardigd. In dit geval van vb parentale ontvoering.
De politie kan mis zijn, slazo kan mis zijn, maar dan ook nog het parket EN ook uw advocaat ???
In een onderzoek wordt door de politie een aangifte geacteerd en het PV doorgezonden naar het parket.
Bij heterdaad kan een OGP dadelijk bepaalde akties ondernemen. In die geen heterdaad is het de procureur des Konings die beslist wat er verder zal gebeuren en of een onderzoeksrechter zal aangesteld worden.
Praat eens met iemand van het vertrouwenartsencentrum

Gebruiker21

#8 , 22 mar 2011 16:17

Ter info: een SD-kaartje dat in een brandende open haard heeft gelegen... ik vrees dat daar nog niets bruikbaars meer van te maken valt, zelfs door forensisch onderzoekers. Een harde schijf daarentegen kan wat hebben, maar een SD-kaartje... vergeet dat maar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

djinnie
Topic Starter

#9 , 01 apr 2011 10:11

Het onderzoek loopt momenteel nog en ik heb onlangs gehoord dat hij een verbod gekregen heeft om contact met mij of de oudste dochter op te nemen.
Er zou vandaag of maandag ook het vonnis moeten komen en daar zou in staan dat hij enkel onder toezicht de 3 jongste kinderen mag bezoeken 2 uur in de week.
Voor het verdere onderzoek ga ik dus moeten afwachten en maar hopen op het beste....
In ieder geval heeft hij zich al niet gunstig gemaakt bij gerecht/politie.

Tom...volgens de politie inspecteur en de mensen van het forensisch labo kan het dus wél zolang het kaartje binnen niet beschadigd was, maar tot nu toe geen kaartje gevonden dus ook geen bewijzen.....

Gebruiker21

#10 , 13 apr 2011 15:18

Tom...volgens de politie inspecteur en de mensen van het forensisch labo kan het dus wél zolang het kaartje binnen niet beschadigd was, maar tot nu toe geen kaartje gevonden dus ook geen bewijzen.....
Weet je hoe warm een open haard wordt? Dat kaartje IS beschadigd binnenin, wees maar zeker. Het plastic zal trouwens volledig opgebrand zijn, wat overschiet zal deels gesmolten zijn en mogelijk zelfs gewoon niet meer terug te vinden, zoals je zelf al aangaf.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”