#8 , 03 mar 2012 19:41
"Kreeg je dan u gsm niet terug op het moment zelf? Heb je de dader met een advocaat aangeklaagd?"
De politie-inspecteurs hebben aangedrongen bij de betrapte dief om het materiaal uit vrije wil te geven aan mij maar die weigerde.
Dus zei de politie tegen de dief "Jij komt gegarandeerd voor de correctionele rechtbank !".
Dus had de politie geen andere keuze om de draagbare telefoon en een ander toestel mee te nemen als bewijsmateriaal. Samen met een CD van mij zijn dat 3 stukken geworden die ik later na seponering op 3 aparte dagen moest ophalen bij de griffie. Het parket heb ik 2 keer moeten vragen naar teruggave van mijn materiaal. En natuurlijk moet men na een PV onmiddellijk inzage vragen in het dossier. Zoniet krijgt het parket het dossier zelfs niet opgestuurd vanuit de politie.
Ik heb een advocaat genomen na de seponering, en die zei dat een geding met burgerlijke partijstelling mij veel geld zou kosten voor weinig voordelen : ik had mijn materiaal immers terug.
Ik heb dat "onbestraft onrecht" dubbel laten checken door een andere advocaat waarvan 50% v/d studiekosten door onze verzekering werd gedragen ( standaard verzekeringen voor eigen woning of familiale weet het niet meer ).
Deze kwam ook tot de aanbeveling niets te doen, want ALS het parket geseponeerd heeft, dan zien de rechters je niet meer graag komen.
= = =
En de CD met video-beelden heb ik later laten zien aan de 1e substituut v/h parket in haar bureau op een standaard notebook ( de mijne ).
Deze werd kwaad toen ik geargumenteerd ( toen in 2008 ) zei dat DUTROUX zich elk moment zou kunnen herhalen.
De woorden van deze vergadering staan op papier en zijn gestuurd naar de gouverneur van mijn provincie en naar het ministerie van justitie eind 2008.
Die voorspelling heb ik ook gestuurd naar een journalist.
En in januari 2010 was het zover met Ronald Janssens : die vermoorde zijn buurmeisje en haar vriend.
Die moordenaar kwam in drie oude tips van verschillende oorsprong voor in het toen onoplosbare dossier van de vermoorde Van Uytsel op het parket te Leuven.
Maar daar deed een geherorienteerde vastbenoemde mecanicien het electronisch dossierbeheer op een methode dat niemand er iets in kon vinden.
Jef VERMASSEN heeft daar toen veel lof verkondigd van dat team, juist toen men op het parket dacht "zo kan het niet verder".
Het staat zwart op wit dat het parket omwille van de woorden van Jef VERMASSEN beslist heeft de knoeiploeg te laten verderwerken zoals ze bezig was.
Met dubbele moord als resultaat.
= = = terug naar mijn kleine dief
De dief in kwestie was niet aan zijn proefstuk toe in vele kleine misdrijven : vandalisme, geweld op straat, fietsbanden plat zetten, ruitenwissers stelen, bepaalde mensen terroriseren zodat deze verhuisden, krassen maken op voordeuren, .. Het parket had 15 PV's op het zelfde ogenblik open van deze zelfde persoon. En het parket begon te flippen. Ze stuurde toelating voor inzages in dossiers naar personen die dat niet gevraagd hadden, en personen die dat wel vroegen ontvingen niets. Ik kreeg ook tot 3 x een brief gespreid in de tijd tot toelating voor een inzage, maar ik had die al lang geleden gedaan. Toen ik met de griffie om uitleg vroeg bleek dat hun computer niet goed werkte.
En de dief had een heel goede advocaat, en hing de sukkelaar uit met een ongelukkige jeugd .., werkte in de PWA-kuisploeg in de lokalen van de politie, .. en die advocaat was de burgemeester van onze stad.
De burgemeester is al bij de tuchtraad van advocaten moeten langsgaan .. maar dat zijn daar allemaal vrienden ..
En bij het parket verloren ze in hun katacomben spontaan het belangrijkste dossier tegen de dief-sukkelaar ..
Ik denk dat enkel de studiekosten van de twee advocaten en griffie-kosten om kopies te krijgen van het dossier mij 500 Euro gekost hebben. En de dief die had geen kosten, enkel wat tijsdverlies om vragen van de politie te beantwoorden.