#1 , 30 jun 2012 21:12
Dag, ik lijd al een poosje aan eetstoornissen en dwangmatige problemen, waaronder kleptomanie. Nu ben ik op twee jaar tijd twee keer in dezelfde winkel voor winkeldiefstal betrapt. Ik schaam me daar heel erg voor, vooral naar m'n dochtertje toe en omdat ik weet dat ik fout ben. De eerste keer (ong 75 euro gestolen) moest ik mee naar het politiebureau, vingerafdrukken genomen, pv opgemaakt. Ik heb toen alles direct bekend en betaald. Ook nu (2 dvd's 35 euro) heb ik direct alles bekend, maar ben weer naar politiebureau gemoeten, zelfde als vorige keer, vingerafdrukken, foto's, PV. Deze keer zei de agent dat dit zeker naar de rechtbank ging en dat ik (aangezien het 2de keer op 2 jaar was) waarschijnlijk veroordeeld zou worden. Nu heb ik twee vragen: de politie zegt dat ze waarschijnlijk huiszoeking gaan doen bij mij, kan dat? Hoe kan ik dan bewijzen dat de spullen die ik heb wel degelijk gekocht zijn? Kan men bvb alle films die ik in huis heb meenemen omdat ze ook gestolen zouden zijn? tweede vraag: Betekend dit dat ik automatisch een strafblad krijg? En komt dat dan op het bewijs van goed gedrag en zeden (ik werk nl in de openbare sector o.a. deeltijds bij de bibliotheek en daar vragen ze zo'n bewijs).