het gaat hier enkel om een boete en niet om een misdrijf, dus dacht ik omdat ik belg was hier niet veel aan gedaan kon worden,Dan zal het in Nederland beschouwd worden als minnelijke schikking.
Als u die betaald is de zaak in orde, betaald u niet zal de officier van justitie ( in België procureur des Konings) de zaak vermoedelijk verderzetten.
Tevens uw gegevens opvragen in België
de locale politie heeft zowiezo mijn gegevens, ik heb ze die gegeven, maar ik was onder de indruk dat in belgie niets kon worden gevorderd doorEen misdrijf is een feit dat strafbaar is. We onderscheiden overtredingen (straf tot en met 7 dagen en €25). Wanbedrijven (straf vanaf 8 dagen en €26) en misdaden (feiten meer dan 10 jaar vb).
Als het in Nederland gekwalificeerd wordt als een inbreuk voetbalwet valt het ook daar onder de wanbedrijven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_maatre ... e_overlast" onclick="window.open(this.href);return false;
U kan uw vraag ook eens stellen op rechtenforum.nl.
PS vanaf 2013 zal het ook voor verkeersinbreuken die strafrechtelijk vervolgbaar zijn wijzigen. Rechtstreekse toegang tot gegevens door de buurlanden en visa versa.
dat is wat ik ook dacht, zolang ik niet terug ga naar nederland ik safe ben. en of ze het vriendelijk zullen verzoeken is nog maar de vraag hoor,Maak een onderscheid tussen een gewoon incassobureau, en het Nederlands Justitieel Incassobureau, de dienst die in Nederland instaat voor het innen van de (verkeers)boetes. Kans is groot dat u binnenkort van hen een brief krijgt.
Het is weinig waarschijnlijk dat het tot vervolging zal komen in België; dus tot zolang u geen voet meer in Nederland zet, bent u vrij safe. Maar bij wanbetaling staat u wel geseind in Nederland, dat wil zeggen dat bij een eerstvolgende controle, de politie u zal begeleiden naar de dichtsbijzijnde bancontact en u vriendelijka zal verzoeken de boete+interesten te betalen (sommige politiewagens hebben zelfs een visa-terminal, da's net zo handig..