Natuurlijk niet slim om niet onder die PVC vloerbekleding te gaan kijken. Was het een recente vloerbekleding?
Dan werd ze er misschien gelegd om de huis zwam en boktor te verbergen, en was het een verborgen gebrek, dat daarbij nog kwaadwillig werd weggestoken.
het is de eerste huis die we aangekocht hebben, dus we waren misschien best wel naïef bezig.
De vloerbedekking was niet echt nieuw
Maar zelfs al zouden we de vloerbedekking verwijderd hebben de huiszwam kon alleen ontdekt worden toen we alle houten planken van de vloer afgetrokken hebben en nadat we de plafond van de kamer eronder verwijderd hebben om ze te wisselen voor gyproc platen.
De huiszwam zit namelijk op de draagbalken heeft denk ik nog geen genoeg tijd gehad om zich te verspreiden aan de legplanken en de andere kamers.
Bovendien om eerlijk te zijn had ik tot vorige week nog nooit van huiszwam gehoord ik dacht ik wissel het hout gewoon omdat het begon te rotten door het water en wissel het voor osb platen.
Ik heb een woningverzekering kunnen zij dit vergoeden of is het toch beter om het aan de makelaar te melden en de vorige bewoners aansprakelijk te stellen.