Ok, het al dan niet afleiden van de perceelgrens zal dus een moeilijk geval worden.
Wat bedoel je met "als de vergunning is afgeleverd zoals het hoort"?
Wat indien de gemeente een bouwvergunning heeft afgeleverd maar deze komt niet overeen met hun gemeentelijke bouwvoorschriften (wat volgens mij het geval is aangezien er geen uitzondering is toegekend voor de bouw van mijn buur)?
Maar je schreef zelf dat de muur van de garage op de perceelsgrens staat,...Je schrijft ook meteen over een bouwovertreding ?
Denk je nu werkelijk dat iedereen zomaar gaat opbouwen tegen de bouwvergunning in, in deze tijden van controles en boetes ?
De buur kon geen rekening houden met een ander, ook al zou hij dat gewild hebben, er stond niets. En hij zal de grens wel gerespecteerd hebben, anders kan je het gebouw niet inplanten.
vergissingen altijd mogelijk.
En misschien behoort de garage wel tot het hoofdvolume,. binnendeur en verwarming en ze behoort er toe, mijn inziens. Ik denk dat de garage wel tot het hoofdvolume behoort, een afzonderlijke garage, die je aan de buitenkant moet bereiken echter niet.
Verder over de schaduw,..ik veronderstel dat de garagemuur maar een normale hoogte heeft, dus een meter of 3. Je moet echt geen raketgeleerde zijn om dat even te berekenen hoeveel cm. dat schaduw gaat opleveren hoor op een lengte van amper 4 meter.
Stel, en stel dat je gelijk hebt, en dan ? Die garage opnieuw laten afbreken ?? Nog een reden te meer om je bouwgrond opnieuw te koop te zetten. Ze gaan je daar graag zien komen als buur.
Je bent niet tevreden met de inplanting van je gebuur, je wil om een andere reden van de koop vanaf ? Plotse aankoop ? Betaal schadevergoeding, en je bent er vanaf. Of bouw erop, en verkoop weer, kan je er nog winst mee doen.