#9 , 19 mar 2016 02:29
Uw vriendin is verbrand omwille van die leningsachterstand in het verleden, daar komen banken niet meer aan, ook al omdat hun kredietverzekeraars dat niet willen. Ik denk ook niet dat het probleem zomaar zal opgelost zijn na schrapping van de lijst van de NBB.
Vlaams woningfonds, daarvoor zal u vermoedelijk een te hoog inkomen hebben, daarbij komt dat die ook niet happig zullen zijn op contracteren met een wanbetaler.
Opties: indien u het financieel aankan alleen lenen en iets kopen om te gaan samenwonen en dat dan uiteraard ook enkel op uw naam laten registreren. Uw vriendin dan een woonstvergoeding laten betalen. Zorg er voor dat u niet in problemen kan komen wanneer die vergoeding wegvalt (een vriendin vertrekt makkelijker dan een bank waar u een krediet heeft...) en kom niet in de verleiding samen iets te kopen maar zelf het afbetalingsrisico te dragen.
Of -maar alleszins nadat ze van de zwarte lijst is- met een sterk dossier gaan horen, open kaart spelen en een lage quotiteit lenen (dus veel spaargeld) zodat de bank weet dat wat er ook gebeurt, ze er hun broek niet zullen aan scheuren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.