verzakking in aangekocht pand.

Henk Hdp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verzakking in aangekocht pand.

#1 , 13 apr 2020 20:30

Hallo,

2 jaar geleden heb ik een huis aangekocht ( type bungalow ) nu na 2 jaar zat ik met een waterlek dat ik laat herstellen en dan onmiddellijk ook nog enkele verbouwingswerken uitvoer zoals een vloer vervangen door het lijmen , de keuken verplaatsen en 1 muur geen draag muur te verwijderen, nu blijkt dat hier al enkele vloeren onderliggen en er aan de achterzijde van de woning 3 blauwe stenen op elkaar geplaatst zijn, daar ik ook een nieuwe radiator onder het zijraam laat plaatsen zien we dat de gehele muur niet pas staat gevel b noem ik hem links van de voorgevel A . alle muren die dus evenwijdig staan met meer B staan dus scheef afgezakt naar achter toe . de plaats waar de nieuwe keuken was heeft men een muur een 3 tal cm extra moeten bijbepleisteren om deze pas te krijgen alsook de nieuwe sectionale poort staat pas maar sluit niet volledig ..; dit is nu na ik het weet natuurlijk met het oog waarneembaar... daar ik zie dat de vorige eigenaar ook vloeren verlegd heeft en kosten uitgevoerd heeft en hier lange tijd gewoond heeft moet deze 100 % zeker op de hoogte geweest zijn van deze " verzakking " of scheef staand pand ... wat kan ik hier aan doen ? verzekering aanspreken ? of vorige eigenaars in gebreke stellen ?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Henk Hdp
Topic Starter

#2 , 14 apr 2020 09:47

het zijn maar enkele cms die je als een huis koopt ten eerste ook niet verwacht en ook niet naar kijkt .; ik denk niet dat iemand een waterpas meeneemt als je een huis gaat komen, je kijkt altijd naar de algemene staat van een pand en dat was in orde , niet iedereen is expert in zulke dingen ... de garage die er instond was samen met het huis gezet dus dat zag je ook niet .. ik heb nu een nieuwe geplaatst

denlowie

#3 , 14 apr 2020 10:15

Een metsers haar is 7 cm.

Voor de meeste metsers is een verschil van 7 cm normaal .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Henk Hdp
Topic Starter

#4 , 14 apr 2020 11:28

7 cm ??? dus een huis dat 7 lager is aan 1 zijde is normaal of zo ? dan staat alles scheef van je ramen tot deuren en dergelijke , geloof ik niets van , en dit was indertijd een prefab woning , dus met geplaatste betonmuren ..

basejumper

#5 , 14 apr 2020 20:12

Beste

Verzekering komt hier niet tussen want is geen schade ingevolge verzekerd risico.
De vorige eigenaars kan u mijns inziens evenmin aanspreken voor dingen die u tegenkomt bij een verbouwing. Het is geen verborgen gebrek. Een grondig voorafgaande inspectie voor de aankoop had tot uw mogelijkheden behoord.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105

#6 , 15 apr 2020 16:46

Ik heb altijd gedacht dat een metsershaar maar 2 cm was en geen 7 cm

Terug naar “Kopen”