#1 , 01 jul 2011 07:43
hallo.. graag een vraagje.. Ik heb samen met mijn vriend een woning aangekocht...wij zijn gewoon samenwonend zonder eender welk kontrakt. Nu hebben wij besloten om te stoppen met onze relatie...en dit is min of meer op een vechtscheiding uitgedraaid. Wij wonen nog altijd samen, maar gaan binnenkort verhuizen...ik zou hier graag blijven wonen en onze woning en tuin onderhouden,mits het huis tekoop staat en het er toch netjes moet blijven uitzien voor kopers. Hij zegt dat ik hem dan moet huurpacht betalen ...ik heb 1/3 en hij 2/3...wat ik financieel niet kan,want het is een grote woning. Wij wonen elk apart in een deel van het huis , en nu heb ik gezien dat hij alles heeft weggenomen...ook zijn bed en tv en allerhande, alles is leeg... Hij is al een paar dagen niet thuis komen overnachten, en heeft mij ook van niets op de hoogte gesteld. Hoe moet dit nu verder? heeft hij zijn domicille veranderd? is hij gewoon op reis?...moet ik huurpacht betalen? moet ik ook verhuizen? is hij niet verplicht om mij iets te laten weten als medeeigenaar? ...hoe moet het met de facturen van water,electr., telenet enz..dit stond op zijn naam?...hoe kan ik weten als alles is afgesloten?.....hoe moet het verder met het onderhoud van het huis en tuin? hij is toch medeeigenaar...wij hebben nog een aparte studio aan het huis, en die heeft hij op slot gedaan..wat kan ik daarmee doen? Ik kan hem gewoon niet bereiken, ik weet niet waar hij zit, en neemt zijn telefoon niet op. Een "detail"...wij willen de woning zo vlug mogelijk verkopen, maar komen niet overeen van prijs...schatters laten komen, immokantoren enz..maar hij wil onder de prijs verkopen en ik niet...ik wil niet openbaar verkopen, dus wat zijn mijn opties.... Dank je voor jullie hulp...alle tips zijn welkom.. Groetjes Stefanie