Hier zijn zelfs (overbodige, ma bon) omgekeerde driehoekjes te zien voor de fietsers .....Hier is de link naar de locatie op google maps.
https://www.google.be/maps/place/Brandw ... 2bc67a4375
Ik mis blijkbaar iets. Waar is de wegmarkeerder in de fout gegaan?Hier is de wegmarkeerder duidelijk in de fout.
Art. : 18.2. Streep gevormd door witte driehoeken. Deze streep wordt aangebracht op de plaatsen waar de bestuurders, indien nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen. Zij wordt enkel aangebracht over de breedte van de rijbaan die deze bestuurders normaal gebruiken.
Zij wordt gevormd door driehoeken waarvan de basissen naast elkaar gelegen zijn en waarvan de top gericht is naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen.
Deze driehoeken zijn ongeveer 0,70 m hoog en hebben een basis van ongeveer 0,50 m. Tussen de zwaartelijnen vanuit voornoemde top moet er een tussenafstand zijn van ongeveer 0,70 m, en deze tussenafstand wordt parallel met de basislijn gemeten overeenkomstig plaat 4 van bijlage 4 tot dit besluit.
Die streep moet zodanig aangebracht worden dat de bestuurder die ervoor stopt, een zo ruim mogelijk zicht heeft op de weg waar de andere bestuurders voorrang hebben, zonder dat hij daarom geïmmobiliseerd wordt op een oversteekplaats voor voetgangers of op een fietspad.
Indien evenwel op die plaats overlangse markeringen een fietspad aanduiden, moet zij aangebracht worden vóór deze overlangse markeringen en zo nodig voorbij deze markeringen herhaald worden rekening houdend met hetgeen in vorig lid bepaald is.
Commentaar:
1) Deze markeringen mogen niet aangebracht worden als er geen verkeersbord B1 is.
2) Het is belangrijk om de driehoeken met de hoekpunten te richten naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen. De vorm van de witte driehoeken moet aangepast worden aan de plaatselijke omstandigheden.
De fietser heeft geen voorrang daar er ook een bord B1 staat.
Ik had 't niet over de wegmarkering, doch over het verkeersbordje B1 (omgekeerde driehoek).Hier zijn zelfs (overbodige, ma bon) omgekeerde driehoekjes te zien voor de fietsers .....
Hebben die "haaietanden" dan een andere betekenis voor fietsers dan voor automobilisten?
Ik dacht dat deze aantoonden dat een voorrangsweg gekruist wordt.
Hier is de wegmarkeerder duidelijk in de fout.
Art. : 18.2. Streep gevormd door witte driehoeken. Deze streep wordt aangebracht op de plaatsen waar de bestuurders, indien nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen. Zij wordt enkel aangebracht over de breedte van de rijbaan die deze bestuurders normaal gebruiken.
Zij wordt gevormd door driehoeken waarvan de basissen naast elkaar gelegen zijn en waarvan de top gericht is naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen.
Deze driehoeken zijn ongeveer 0,70 m hoog en hebben een basis van ongeveer 0,50 m. Tussen de zwaartelijnen vanuit voornoemde top moet er een tussenafstand zijn van ongeveer 0,70 m, en deze tussenafstand wordt parallel met de basislijn gemeten overeenkomstig plaat 4 van bijlage 4 tot dit besluit.
Die streep moet zodanig aangebracht worden dat de bestuurder die ervoor stopt, een zo ruim mogelijk zicht heeft op de weg waar de andere bestuurders voorrang hebben, zonder dat hij daarom geïmmobiliseerd wordt op een oversteekplaats voor voetgangers of op een fietspad.
Indien evenwel op die plaats overlangse markeringen een fietspad aanduiden, moet zij aangebracht worden vóór deze overlangse markeringen en zo nodig voorbij deze markeringen herhaald worden rekening houdend met hetgeen in vorig lid bepaald is.
Commentaar:
1) Deze markeringen mogen niet aangebracht worden als er geen verkeersbord B1 is.
2) Het is belangrijk om de driehoeken met de hoekpunten te richten naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen. De vorm van de witte driehoeken moet aangepast worden aan de plaatselijke omstandigheden.
De fietser heeft geen voorrang daar er ook een bord B1 staat.
Mijn laatste regel zegt het toch.Ik had 't niet over de wegmarkering, doch over het verkeersbordje B1 (omgekeerde driehoek).Hier zijn zelfs (overbodige, ma bon) omgekeerde driehoekjes te zien voor de fietsers .....
Hebben die "haaietanden" dan een andere betekenis voor fietsers dan voor automobilisten?
Ik dacht dat deze aantoonden dat een voorrangsweg gekruist wordt.
Hier is de wegmarkeerder duidelijk in de fout.
Art. : 18.2. Streep gevormd door witte driehoeken. Deze streep wordt aangebracht op de plaatsen waar de bestuurders, indien nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen. Zij wordt enkel aangebracht over de breedte van de rijbaan die deze bestuurders normaal gebruiken.
Zij wordt gevormd door driehoeken waarvan de basissen naast elkaar gelegen zijn en waarvan de top gericht is naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen.
Deze driehoeken zijn ongeveer 0,70 m hoog en hebben een basis van ongeveer 0,50 m. Tussen de zwaartelijnen vanuit voornoemde top moet er een tussenafstand zijn van ongeveer 0,70 m, en deze tussenafstand wordt parallel met de basislijn gemeten overeenkomstig plaat 4 van bijlage 4 tot dit besluit.
Die streep moet zodanig aangebracht worden dat de bestuurder die ervoor stopt, een zo ruim mogelijk zicht heeft op de weg waar de andere bestuurders voorrang hebben, zonder dat hij daarom geïmmobiliseerd wordt op een oversteekplaats voor voetgangers of op een fietspad.
Indien evenwel op die plaats overlangse markeringen een fietspad aanduiden, moet zij aangebracht worden vóór deze overlangse markeringen en zo nodig voorbij deze markeringen herhaald worden rekening houdend met hetgeen in vorig lid bepaald is.
Commentaar:
1) Deze markeringen mogen niet aangebracht worden als er geen verkeersbord B1 is.
2) Het is belangrijk om de driehoeken met de hoekpunten te richten naar de bestuurders die voorrang moeten verlenen. De vorm van de witte driehoeken moet aangepast worden aan de plaatselijke omstandigheden.
De fietser heeft geen voorrang daar er ook een bord B1 staat.
Bekijk de foto eens goed. Er staat wel degelijk een omgekeerde driehoek (verkeersbord B1).