3 jaar geleden, begin februari, tsmorgens vroeg rond 7:00 reed ik met mijn bromfiets (dax) op het fietspad richting school. Dit fietspad is gescheiden van de weg en ligt in beide richtingen van de baan. Die dag was het pikdonker en was er plotse sneeuwval, dus had ik mijn snelheid aangepast en mijn helmklep opengezet. Ik rij al jaren langs dat fietspad, maar nu kwam ik in aanrijding met een tractor die uit tegengestelde richting kwam. Deze was in opdracht van wegen en verkeer het fietspad aan het reinigen en de kantjes aan het maaien. De tractor had ik veel te laat gezien en kon dus niet meer uitwijken. Er was heel veel schade aan mijn brommer en ik was ook licht gewond. Aan de tegenpartij was er niets.
Er was geen wegaanduiding van de werken, geen zwaailichten, geen straatverlichting.
Nu heeft de politierechtbank een uitspraak gedaan: het zou mijn eigen fout zijn, onvoorzichtigheid. Doordat hij goed belicht was door 4 lichten. Het probleem is echter dat mijn bromfiets lager is dan een gemiddelde bromfiets en dat ik maar 2 lichten heb gezien toen ik nog probeerde te remmen.
Nu heb ik de vraag of ik volgens jullie in beroep zou gaan of niet? Want die man zijn machine aan de tractor werkt ook in normale richting en had dus daar niks te doen op mijn fietspad...
Ik ben ten einde raad. Iedereen zei dat ik in mijn recht was, zelf mijn verzekering en mijn advocaat en toch krijg ik deze uitspraak. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven over wat ik zou beslissen?