Aanrijding landbouwvoertuig

Taniaaa
Topic Starter

Aanrijding landbouwvoertuig

#1 , 15 feb 2016 07:18

3 jaar geleden, begin februari, tsmorgens vroeg rond 7:00 reed ik met mijn bromfiets (dax) op het fietspad richting school. Dit fietspad is gescheiden van de weg en ligt in beide richtingen van de baan. Die dag was het pikdonker en was er plotse sneeuwval, dus had ik mijn snelheid aangepast en mijn helmklep opengezet. Ik rij al jaren langs dat fietspad, maar nu kwam ik in aanrijding met een tractor die uit tegengestelde richting kwam. Deze was in opdracht van wegen en verkeer het fietspad aan het reinigen en de kantjes aan het maaien. De tractor had ik veel te laat gezien en kon dus niet meer uitwijken. Er was heel veel schade aan mijn brommer en ik was ook licht gewond. Aan de tegenpartij was er niets.
Er was geen wegaanduiding van de werken, geen zwaailichten, geen straatverlichting.
Nu heeft de politierechtbank een uitspraak gedaan: het zou mijn eigen fout zijn, onvoorzichtigheid. Doordat hij goed belicht was door 4 lichten. Het probleem is echter dat mijn bromfiets lager is dan een gemiddelde bromfiets en dat ik maar 2 lichten heb gezien toen ik nog probeerde te remmen.
Nu heb ik de vraag of ik volgens jullie in beroep zou gaan of niet? Want die man zijn machine aan de tractor werkt ook in normale richting en had dus daar niks te doen op mijn fietspad...

Ik ben ten einde raad. Iedereen zei dat ik in mijn recht was, zelf mijn verzekering en mijn advocaat en toch krijg ik deze uitspraak. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven over wat ik zou beslissen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2016 08:44

kan je eens via google maps een link doorgeven van de plaats waar het ongeval gebeurd is?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2016 10:13

Gras maaien terwijl het sneeuwt???

Reclame

LeenW

#4 , 15 feb 2016 10:50

Op het eerste zicht kan ik de onvoorzichtigheid wel volgen, het is niet dat zo'n machine 50 per uur rijdt he.

jef007

#5 , 15 feb 2016 12:45

hoe is het mogelijk dat je die tractor niet gezien heeft? hoe snel reed u?
dergelijke tractor in opdracht van" wegen en verkeer" hebben zelfs zwaailichten!
uw lage positie op uw Dax bromfiets is geen excuus volgens mij
iets aan uw verhaal klopt niet : maaien in februari?? plotse sneeuwval? vermoedelijk was die tractor sneeuw aan het ruimen op het fietspad

denlowie

#6 , 15 feb 2016 15:03

Het heeft wel degelijk gesneeuwd in februari van 2013 , maar gras maaien in februari niet, het zal wel sneeuw vegen geweest zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#7 , 15 feb 2016 15:43

Hoe kan je nu een tractor waar je recht op afrijdt, met zijn lichten aan dan nog, niet zien? Als die tractor gras aan het afrijden was / fietspad aan het vegen, dan zal deze zéééééér traag gereden hebben. Als je deze dan niet kan ontwijken, ben je ofwel aan het slapen op uwen DAX, ofwel véél te snel aan het rijden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21

#8 , 16 feb 2016 10:00

Rijwind + sneeuw of ijskoude regen in je gezicht ipv op de helm ... en dan kopje naar beneden om dat te verminderen.
Dat zou dan inderdaad verklaren waarom je een tractor met maar liefst 4 lichten niet opmerkt, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”