Wel, ik weet niet precies waar ik exact aangereden ben.
Het was een redelijk zwaar ongeval en mijn herinnering nadien van de exacte omstandigheden ter plaatse op dat moment is niet 100%.
In mijn herinnering bijv was er daar geen kruispunt. Ik heb dat maar gezien toen ik naderhand de plaats van het ongeval ging bekijken.
Dus ik moet ook deels een beetje voortsgaan op de wegmarkeringen van de politie enz. Ik weet wel zeker dat ik mijn rechts van de weg
bevond en dat de wagen plotseling langs de binnenbocht indraaide.
Je bent er van overtuigd dat je niets verkeerd had gedaan, en tegelijk is je herinnering over wat er juist gebeurd is heel vaag ("Wel, ik weet niet precies waar ik exact aangereden ben. Het was een redelijk zwaar ongeval en mijn herinnering nadien van de exacte omstandigheden ter plaatse op dat moment is niet 100%.") of zelfs ronduit fout ("In mijn herinnering vlak na het ongeval reed ik eigenlijk langs een rechte weg").
Mijn excuses als ik het verkeerd voor heb, maar mij lijkt het alsof u niet helemaal weet wat er gebeurd is (en daarbij misschien inderdaad voorrang van rechts niet opgemerkt hebt - u had niet eens een kruispunt opgemerkt) en dan maar de voor u meest opportune situatie als waarheid vertelt (cfr uw openingspost).
Dat geeft de automobilist toch niet het recht om de bocht af te snijden ?uiteindelijk is het heel simpel... die auto had voorrang van rechts en jij mag hem hierin niet hinderen.
Als ik uw foto's bekijk en de plaats van "X1" dan was jij duidelijk al aan het inslaan en hinderde jij hem op de weg die hij volgde... Dan is het maar logisch dat de verzekeringen en de advocaten hierop inspelen. volgens mij zal de uitspraak niet in jouw voordeel zijn. Jij had moeten wachten met inslaan...
wie zegt dat de bocht is afgesneden?Dat geeft de automobilist toch niet het recht om de bocht af te snijden ?uiteindelijk is het heel simpel... die auto had voorrang van rechts en jij mag hem hierin niet hinderen.
Als ik uw foto's bekijk en de plaats van "X1" dan was jij duidelijk al aan het inslaan en hinderde jij hem op de weg die hij volgde... Dan is het maar logisch dat de verzekeringen en de advocaten hierop inspelen. volgens mij zal de uitspraak niet in jouw voordeel zijn. Jij had moeten wachten met inslaan...
Bekijk even volgend filmpje : http://users.skynet.be/derijprof/VVRgestopt032007.htm
De automobilist neemt de bocht ruim, zo moet het volgens mij (1)
Mocht die automobilist de bocht echt afsnijden, rijdt hij de fietser alsnog aan.
(1) 19.3.5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren...
Ik begrijp best dat iemand op automatische piloot alle regels perfect kan volgen zonder daar bij stil te staan.Je bent er van overtuigd dat je niets verkeerd had gedaan, en tegelijk is je herinnering over wat er juist gebeurd is heel vaag ("Wel, ik weet niet precies waar ik exact aangereden ben. Het was een redelijk zwaar ongeval en mijn herinnering nadien van de exacte omstandigheden ter plaatse op dat moment is niet 100%.") of zelfs ronduit fout ("In mijn herinnering vlak na het ongeval reed ik eigenlijk langs een rechte weg").
Mijn excuses als ik het verkeerd voor heb, maar mij lijkt het alsof u niet helemaal weet wat er gebeurd is (en daarbij misschien inderdaad voorrang van rechts niet opgemerkt hebt - u had niet eens een kruispunt opgemerkt) en dan maar de voor u meest opportune situatie als waarheid vertelt (cfr uw openingspost).
Vreemde opmerking... Als je je altijd aan de regels houdt, dan kan je er toch met recht en reden van overtuigd zijn van niets verkeerd gedaan te hebben, zonder dat je je dat kan herinneren?