Ik was een straat ingereden, dus al voorbij de bocht,want had al een metertje of twee / drie gereden.
U komt uit de Karveelstraat gereden, slaat rechtsaf de Tjalkstraat in, en rijdt iets meer door naar het midden van de baan doordat er wagens stonden geparkeerd aan de rechtse kant.
Bij het indraaien had u voorrang op het verkeer komende van links.
Tegenpartij bevond zich al in de Tjalkstraat vlakbij het kruispunt van Karveelstraat, reed op normale afstand van het trottior waardoor er voldoende afstand overblijft om elkaar te kruisen.
(of er stonden eveneens voertuigen geparkeerd t.h.v. het kruispunt of net er voorbij, waarop hij anticipeerde)
Tegenpartij kon u niet vroeg genoeg opmerken daar een rij geparkeerde voertuigen zijn zicht belemmerde.
Kan het niet zijn dat u uw voorrang van rechts vlotjes genomen heeft, zonder rekening te houden met tegenliggend verkeer, en de tegenligger met deze situatie verrast werd?
U schrijft dat het ongeval plaatsvond t.h.v. de schaduw van de eerste lantaarnpaal. Lijkt me straf om uw wielen van uw voertuig al recht te hebben als u eerst nog auto's moest voorbij gaan, en daar eveneens het ongeval heeft gehad. Dan was u immers net begonnen met het voorbijrijden van de geparkeerde wagen. Uw wagen werd achterruit geduwd, zonder een andere wagen te beschadigen?
U schrijft ook, ik gaf geen gas en mijn wagen stond
stil. Iets later schrijft u, ik stond
bijna stil Hieruit kan ik afleiden dat uw voertuig nog in beweging was, en mogelijk nog meer in het pad van uw tegenligger kwam.
Kan u de genomen foto van het ongeval posten?
Edit: was bezig met post voorralleer bovenstaande reacties verschenen.