Parkeren voor een garage / dubbele deur

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Parkeren voor een garage / dubbele deur

#16 , 03 feb 2011 09:38

Een inrit moet er uitzien als een inrit.
Een bordje alleen is niet genoeg.
Een dubbele poort + zo'n bordje. Vrij duidelijk volgens mij.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#17 , 03 feb 2011 09:49

Dan heb je niet goed gelezen.
Er staat namelijk "dubbele deur".
Bovendien staat er dat de dubbele deur te smal was voor een auto.

Het enige wat TS had om op af te gaan was de sticker.
Maar die zijn overal te koop en dus kan ik me de twijfel wel voorstellen.
Of de wet en/of rechtspraak dat ook kunnen is een ander paar mouwen :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

neogoa

#18 , 03 feb 2011 10:16

Dus als ik een sticker op mijn voordeur plak van een takelwagen is dit voldoende.

Want ik heb een motor piago mp3 (driewieler) deze kan door mijn voordeur maar ik gebruik hem maar 1 keer per jaar.

Reclame

Lightning

#19 , 03 feb 2011 10:17

Er staat namelijk "dubbele deur".
Bovendien staat er dat de dubbele deur te smal was voor een auto.
1. Een dubbele deur kan even goed een inrij afsluiten als een kantelpoort of sectionale poort.
2. "Te smal voor een auto" maakt niet dat het niet om een inrij gaat.

EvilFreD

#20 , 03 feb 2011 10:22

Dat heb ik ook niet beweerd.
Ik heb gezegd dat ik me de twijfel kan voorstellen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Lightning

#21 , 03 feb 2011 10:26

Dus als ik een sticker op mijn voordeur plak van een takelwagen is dit voldoende.

Want ik heb een motor piago mp3 (driewieler) deze kan door mijn voordeur maar ik gebruik hem maar 1 keer per jaar.
Als uw voordeur er naar uiterlijke kenmerken uitziet als een inrij wel, maar waarschijnlijk zal door de politie geoordeeld worden dat het gewoon een voordeur is mocht u hen bellen om de wagen die daar staat te laten takelen :).

EvilFreD

#22 , 03 feb 2011 10:35

En wat als ik een voorziening in mijn voorgevel heb om kolen in de kelder te laten storten?
Of de kelderluiken die café's hebben om de biervaten rechtstreeks in de kelder te lossen?
Mag in zo'n gevallen een sticker geplakt worden om de leverancier ten alle tijden parkeerplek te garanderen?
Ook zonder dat daar verdere uiterlijke kenmerken aan toegevoegd worden?

Zo kan iedereen wel een reden verzinnen om de parkeerplaats voor zijn deur te vrijwaren van voertuigen van derden.
Je mag toch als bestuurder enige duidelijkheid verwachten. En een sticker alleen (ook al is de deur nog zo breed) lijkt mij niet voldoende. Zeker niet wanneer de verkeersborden ter plaatse niet in overeenstemming zijn met die sticker.

neogoa

#23 , 03 feb 2011 11:31

Wat is er dan wel voldoende? Als een sticker niet voldoende is?

Foto's van vorige wagens die getakeld werden?

Wat als de sticker nu zegt dit is een inrit? Dan zou er toch een vermoeden moeten zijn niet?

Een bevel van de politie aan uw voodeur laten hangen?

Of misschien de gemeente laten komen om er gele strepen te zetten, maar dan mag je er zelf niet meer staan...

Mij lijkt het dat enkel een rechter souverein over de situatie kan beslissen.

Maar dat neemt niet weg dat je het toch op enige manier duidelijk moet kunnen maken dat het niet om een voordeur gaat maar om een inrit.

Gebruiker21

#24 , 03 feb 2011 13:11

Bij twijfel had de TS maar ergens anders moeten gaan staan. Als ik twijfel of ik al dan niet een parkeerschijf moet leggen, dan leg ik er sowieso één. Dus als je twijfelt of je ergens al dan niet mag staan, zet je er dan niet. En als je er dan toch wil staan, wees dan niet verwonderd dat je weggesleept wordt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

EvilFreD

#25 , 03 feb 2011 13:53

Bij twijfel had de TS maar ergens anders moeten gaan staan. Als ik twijfel of ik al dan niet een parkeerschijf moet leggen, dan leg ik er sowieso één. Dus als je twijfelt of je ergens al dan niet mag staan, zet je er dan niet. En als je er dan toch wil staan, wees dan niet verwonderd dat je weggesleept wordt.
Doet dat terzake?

Gebruiker21

#26 , 03 feb 2011 14:15

Doet dat terzake?
Als je twijfel wil gebruiken als argument om een overtreding goed te praten, dan doet dit zeker ter zake, ja.

Terug naar “Archief”