kritiek op werkgever via facebook

starflame
Topic Starter

kritiek op werkgever via facebook

#1 , 04 sep 2011 14:34

Heeft de werkgever het recht, te eisen dat de inhoud van de zogenaamde 'statusupdates' van facebook van werknemers dienen te verdwijnen;als in deze statusupdates bepaalde vorm van kritiek geuit wordt ?

Dit is gebeurd via een e-mail, waarin geëist wordt dat de inhoud van deze berichten dienen te verdwijnen. ( aan de hand van een afbeelding waarop alle reacties opgeslagen werden).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 04 sep 2011 14:49

Als uw kritiek gerelateerd is aan een andere vraag op dit forum (http://www.juridischforum.be/forum/view ... =9&t=31841" onclick="window.open(this.href);return false;), kan afhankelijk van wat u schrijft of op welke manier u uw kritiek formuleert, hier een potentiële zaak "laster en eerroof" in schuilgaan. Aan u om te beoordelen of u ingaat op het voorstel van de werkgever en de zaak blauw-blauw te laten, of het risico te nemen...

sardineke

#3 , 04 sep 2011 14:53

Kritiek op uw werkgever openbaar maken? Geen goede zaak als u daar wenst te blijven werken.
Om problemen te vermijden met uw werkgever best verwijderen zodat uw werkgever uw goede wil ziet.
Pas daarna uw privacy instellingen aan zodat in de toekomst hij uw nieuwe statusupdates niet meer kan zien ;)
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2011 19:40

Als men al openbaar kritiek begint te geven op de persoon uit wiens hand je eet, getuigd zeker niet van respect, van velen had je u C4 !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

westhoek

#5 , 04 sep 2011 19:54

Als men al openbaar kritiek begint te geven op de persoon uit wiens hand je eet, getuigd zeker niet van respect, van velen had je u C4 !
Blijkt om een werkstudent te gaan. Is nog niet bezig met werken en vraagt zich nu al af wat zijn 'rechten' zijn.
Ook daar zou ik graag eens de andere kant horen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 sep 2011 18:50

men is bezig OP facebook en dat tijdens de uren MET een bedrijfscomputer EN men 'bespreekt' zijn werk(gever) ?????

ganapathi tantra

#7 , 05 sep 2011 21:44

als wergever zijnde kan ik u melden dat ik voor geen enkel excuus vatbaar zou zijn. .Je gaat er onherroepelijk uit en als het eventjes kan zelfs ontslag wegens dringende reden. Wie maar zoveel verstand aan zijn hoofd heeft om een probleem met zijn werkgever zonder diens medeweten uit te vechten met dan nog eens kompleet anderen en in het slechtste geval zelfs vreemden verdient eigenlijk niet beter. Geen vakbond die mij daar in zal tegenhouden al moet ik er jaren een proces voor voeren. Ik zou het zelfs heel erg vinden dat vakbonden dit soort zaken niet eens meer een brug te ver zouden vinden onder allerlei voorwendsels.
Neen, als je als zijnde werknemer een probleem zou hebben met mij wees dan volwassen genoeg of heb tenminstee de durf om mij er over aan te spreken. Anders vind ik dat maar een stoot onder de gordel. En dan druk ik mij waarschijnlijk nog diplomatisch uit ook.
Er wordt de vraag gesteld welke zijn rechten zijn in deze ? ik heb al veel zaken gehoord maar dit slaat alles hoor. Je hebt eigenlijk maar plichten.
De eerste is direct verwijderen en de tweede is direct excuses aanbieden. En als je geen vermaning krijgt of ontslag wees dan maar zeer zeer blij.
Er wordt voor minder moord gepleegd :mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Archief”