Ontkenning van Plaatsbeschrijving door eigenaars. Ik heb die opgesteld deels getypt , deels bijgeschreven , en in 3-voud opgesteld, en alles in 3-voud onderling , door beide partijen ondertekend , en 2 exemplaren afgegeven aan het Immo-kantoor die de verhuurders bijstond. Daarna pas werd het contract getekend. Het huurcontract + de plaatsbeschrijving zou door het Immo-kantoor geregistreerd worden .
Nu beweren de eigenaars voor de rechter , met hun advocaat (ik zonder advocaat) dat er géén plaatsbeschrijving werd opgesteld. En het blijkt ook dat alléén het huurcontract werd geregistreerd. Alhoewel het verplicht is om een plaatsbeschrijving te maken, en dit samen met het huurcontract te registreren, zegt het Registratiekantoor dat zij de plaatsbeschrijving niet moeten vragen , en nog minder de huurder moeten verwittigen hiervan.
De advocaat van eigenaars dient ook een huurcontract in met bij artikel 3 ‘over plaatsbeschrijving’ : het woordje ‘niet’ in handschrift bijgeschreven , maar zonder 'parafe' van mij. Er zijn echter nog 3 andere kleine handgeschreven wijzigingen met parafe van beide partijen.
Beide , bewering ‘geen plaatsbeschrijving ‘ (+ mondeling beschuldiging op 1e zitting dat ik het handtekening dus vervalst heb) , en indienen van ‘valse huurcontract’ , zijn zelfs correctioneel strafbare feiten ?!
Gelukkig heb ik 1 getekend exemplaar , zowel van huurcontract en plaatsbeschrijving, bij mij gehouden.
Ik bewees aan de rechter dat de handtekening van slechts 1 van de eigenaars op de plaatsbeschrijving wél authentiek is d.m.v. 5 andere originele handtekeningen. Ook stonden er op de plaatsbeschrijving overal 'parafes' van beiden telkens als iets met de hand werd bijgeschreven. Je kan moeilijk nóg meer bewijzen ?
Maar: De rechter tenslotte aanvaardt in zijn vonnis de plaatsbeschrijving, zonder speciale vermelding of berisping van de eigenaars. Maar meer nog: alle speciale afspraken die op deze plaatsbeschrijving werden genoteerd worden weggewimpeld als uitdrukkelijk in ’t voordeel van de huurder , en de vrederechter houdt er dus geen rekening mee. Dus ik verlies grotendeels de procedure. Hoe kan zoiets ?
Kan iemand mij iets gelijkaardigs melden, of advies geven, of verwijzen naar een internetsite ?
Ik heb wel advies gevraagd bij huurdersbond, en 2x 1 uur (= 2 uur) advies betaald bij een advocaat. Niets hielp echt.
Hartelijk dank bij voorbaat.
J.