Garantie opel astra H 13 CDTI 90PK

ifke
Topic Starter

Garantie opel astra H 13 CDTI 90PK

#1 , 08 jun 2008 13:51

Ik heb een nieuwe opel astra H aangeschaft in augustus 2006 die inderdaad na een paar weken niet meer starte en soms bij het starten een hels lawaai precies als of je de wagen voor een tweedemaal wilde starten.
Opel assistance gebeld alles prima geregeld starter werd vervangen.
Na een paar maand starte de wagen weer niet opel assistance prima geregeld alleen ik had voor vijf dagen een vervangwagen en de garage had de herstelling nog niet uitgevoerd gekregen blijkbaar moesten zij een nieuwe sim module bestellen.De zevende dag was de wagen hersteld. Ik had normaal de vervangwagen bij de garage moeten betalen 20€ per dag maar dat heb ik geweigerd.
Nu een paar weken terug bij het starten weer dat hels lawaai weer naar de garage gebeld daar kreeg ik als antwoord dat al de 13 CDTI 90PK dat wel eens doen en dat het probleem genoteert wordt op de fice van de wagen en dat ik bij de vervanging van de starter juist een jaar geleden een nieuwe garantie voorzien is van 2 jaar .
Nu is mijn vraag in Augustus wordt mijn wagen 2 jaar, gedaan met garantie maar dat hels lawaai dat doet hij dus soms een keer zeggen ze.Wat moet ik doen om mij veilig te stellen indien er grote kosten zijn waarvan dit gebrek een oorzaak zou kunnen zijn.
groeten Ivan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 jun 2008 10:22

Onverminderd de conventionele garantie die de verkoper u verleende geldt inzake consumentenkoop “Art.1604.De verkoper moet aan de koper een zaak leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is.Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :...4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Niet meer starten en soms bij het starten een hels lawaai biedt niet de kwaliteit en prestaties die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die u redelijkerwijs mag verwachten.

“Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument AANSPRAKELIJK voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...§3.Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed,dan geldt dat tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van de levering...Art.1649quinquies.§ 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3...“(B.W.)

Maan uw verkoper aangetekend aan te voldoen aan uw keuze uit Art.1649quinquies binnen een door u daarin gestelde redelijke termijn.Voldoet hij hieraan niet tijdig en afdoende dagvaard hem dan onverwijld voor de bevoegde rechtbank van koophandel.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

ifke
Topic Starter

#3 , 12 jun 2008 17:42

Bedankt voor de reactie
groeten Ivan

Reclame

ifke
Topic Starter

#4 , 20 jun 2008 22:15

Nog geen tien dagen verder of ik sta weeral in de garage!!!!
het leek wel of er een vogeltje in mijn motor zat, rezultaat een fit aan de injectie.En als dat nog niet genoeg was ontdekte ik nog een olielek aan de boite, rezultaat dichting stuk tussen wielas en boite.
Dit en al de vorige problemen met een opel astra van nog geen 2jaar oud en 60000km.
Ik weet het niet meer wat zal het volgende zijn?

Terug naar “Archief”