Hallo allemaal,
ik zit met een probleempje ivm de aanvraag voor de geboortepremie.
Ik zal even mijn situatie schetsen.
Ben een vrouw, met al 3 kindjes, sinds oktober 2007 ben ik gescheiden van tafel en bed van de vader van mijn huidige 3 kinderen. In februari 2008 leerde ik mijn huidige partner kennen. In augustus 2008 werd ik onverwachts zwanger van mijn nieuwe partner. Na goed overleg besloten we het kindje te houden. Ik was dus nog niet feitelijk gescheiden en heb de procedure in gang gestoken om feitelijk te scheiden. Sinds 6 januari 2009 ben ik dan eindelijk feitelijk gescheiden van de vader van mijn eerste 3 kinderen.
Nu heb ik gehoord een kind dat binnen de 240 dagen na een scheiding wordt geboren, automatisch op de ex zijn naam zou terechtkomen. Is dat zo? Ik moet wel zeggen dat ik direct naar de vrederechter gestapt ben om aan te geven dat ik de gezamelijke woonst wenste te verlaten. Het vonnis dateert van november 2007, dus kan ik bewijzen dat ik al zo'n anderhalf jaar op een ander adres woon.
Mijn nieuwe partner wenst zijn kind te erkennen en we zouden graag ook weten hoe of wat met de papieren voor geboortepremie en kindergeld.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden
Met vriendelijke groet,