Jeezes ... mensen kunnen toch overdrijven ...Neen, dat mag niet. Je hebt recht op privacy; stuur een mailtje met de vraag om jouw naam te verwijderen en jouw gezicht onherkenbaar te maken (via bv. mozaïekjes of iets dergelijks. Duizenden mogelijkheden in Photoshop of een ander beeldbewerkingsprogramma).
Van mij mag de school bv. geen klasfoto op de website zetten waar 'mijn dochter' ook bij staat. Ook organisaties die foto's maken van carnaval waar 'mijn vrouw' en/of 'mijn dochter' opstaan, krijgen van mij het vriendelijke verzoek de foto te verwijderen/wissen. Met resultaat.
Ik hoed me voor al dat openbaarmakingsgedoe op het internet via o.a. blogs, 'social sites', enz.
Al wat je op het internet gooit, gaat er NOOIT meer af.
Er zal wel ergens een grens zijn, maar ik denk niet dat het zo zwart/wit kan worden gesteld. Ik heb eens als test mijn volledige naam in Google ingetypt en krijg meer dan veertig schermen met url verwijzingen.
Allemaal verwijzingen ivm met mijn voormalige loopbaan (sommige met foto's van mezelve waar ik het bestaan niet van vermoedde). Betekent dit nu dat ik Google moet gaan vervolgen? Ik ben tenslotte geen media figuur of BV.....
Was nu toch eventjes nieuwgierigEr zal wel ergens een grens zijn, maar ik denk niet dat het zo zwart/wit kan worden gesteld. Ik heb eens als test mijn volledige naam in Google ingetypt en krijg meer dan veertig schermen met url verwijzingen.
Allemaal verwijzingen ivm met mijn voormalige loopbaan (sommige met foto's van mezelve waar ik het bestaan niet van vermoedde). Betekent dit nu dat ik Google moet gaan vervolgen? Ik ben tenslotte geen media figuur of BV.....
Het is niet de schuld van Google. Google is maar een databank van URLs, een verzamelplaats van links. Ook al heeft Google al links naar krantenartikels moeten verwijderen i.v.m. auteursrechten.google gewoon verzoeken om alle referenties naar uw naam te verwijderen nu en in de toekomst
Ik heb nog eens gegoogeld met mijn volledige naam, maar nu niet beperkt tot België, maar hele internet....dat geeft verwijzingen naar honderden url's waarop iets staat over mij of van mij. Gelukkig niets uit de private sfeer (toch niet die url's die ik heb geopend).Het is niet de schuld van Google. Google is maar een databank van URLs, een verzamelplaats van links. Ook al heeft Google al links naar krantenartikels moeten verwijderen i.v.m. auteursrechten.google gewoon verzoeken om alle referenties naar uw naam te verwijderen nu en in de toekomst
Maar wel van idioten die hun meest compromitterende foto's op het internet posten, maar boos worden als je door het slaapkamerraam komt gluren. Als mijn buur op een of andere blog wereldkundig wil maken dat zijne kleine voor het eerst op het potje is geweest, dan moet hij dat maar weten, maar de foto van mij op de jaarlijkse bbq, waar ik in mijn bloot gat op tafel sta te dansen, dat is mijn zaak.
Zelfs als je je profiel op Facebook wist, dan is het niet weg, staat het nog bij Facebook zelf opgeslagen, en op al die andere computers die de opgevraagde pagina hebben doorgestuurd.
Vroeg of laat verlangt iedereen terug naar de tijd van de anonimiteit. Je mag dat voor mijn part gerust als overdrijven beschouwen.
dat kan ik niet doen, want dan komt een bekend dirigent in de problemengoogle gewoon verzoeken om alle referenties naar uw naam te verwijderen nu en in de toekomst