Klacht indienen tegen gemeentebestuur bij de overheid

MATTERHORN
Topic Starter

Klacht indienen tegen gemeentebestuur bij de overheid

#1 , 11 jun 2011 15:03

Hallo,

Alwaar kan ik een klacht indienen tegen het gemeentebestuur omdat men mij steeds vanalles beloofd om een geschil op te lossen maar nooit de gedane beloften nakomt .
Kan men deze klacht indienen bij de Provinciegouverneur of wat staat er mij te doen ???
Vele groeten :evil: :idea:
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jun 2011 21:11

welk geschil, wat belooft het gemeentebestuur te doen, ... ?

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 12 jun 2011 17:13

Wij wonen nevens een grootwarenhuis en hebben problemen betreffende het parkeren van de klanten. Door zo maar wildweg voor het warenhuis te parkeren worden de vrachtwagenbestuurders verplicht (door de eigenaars van het grootwarenhuis)om voor onze woning hun goederen te lossen met als gevolg dat wij onmogelijk onze woning (slaapkamers) kunnen verluchten. Er is reeds een scheur ontstaan (ongeveer 1 lopende meter) in onze voorgevel en de garageopoort is geschonden door de uitlaatgassen van de camions. Het gemeentebestuur dat hier niet vrijuit gaat, aangezien ze de ruimte voor het grootwarenhuis aan de eigenaars van het grootwarenhuis verhuren om alzo de exploitanten van het grootwarenhuis toe te laten hun goederen te kunnen lossen via een gemarkeerde strook op het wegdek, maar de exploitanten daar maar iedere klant laten parkeren met als gevolg dat de vrachtwagens hun goederen verplicht zijn voor onze woning te lossen. Het gemeentebestuur heeft een oplossing beloofd en dit reeds bijna 2 jaar. Als ik hen vraag om te reageren antwoordt men niet. De eigenaar van de winkel is ook gemeenteraadslid aldaar en bijgevolg ........doofpotoperatie!!!!!!!!!!!!!!. De toestand alhier begint gevaarlijk te escaleren en ik vrees het ergste (ben moegepest)
Weet er iemand raad aub
Dank voor een eventuele reactie
PLUK DE DAG

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 12 jun 2011 21:26

ik kan mij zeer zeker voorstellen dat u een probleem hebt maar als alle wettelijke regels worden gevolgd over welk geschil hebt u het dan.
De enige basis die ik mij kan voorstellen om een geschil te bepalen is dat u zou kunnen spreken van overlast.
Maar het is aan u om dat te bewijzen.
Ik denk dat u dat in deze het best doet via de rechtbank. U zal dus iemand moeten dagvaarden of uitnodigen bij de rechtbank. Alleen is de
vraag wie u gaat vizeren. Het gemeentebestuur heeft mijn inziens helemaal niks met u zaak te maken want de vrachtwagens komen voor uw buur de supermarkt en niet voor het gemeentebestuur. Het gemeentebestuur verhuurt alleen iets niks meer niks minder. Wat er gebeurt op die verhuurde
oppervlakte zal hen worst wezen als er geen regels worden overtreden. U zal dus mijn inziens alleen kunnen optreden tegen de supermarkt want het is in hun opdracht dat de vrchtwagens bij u voor de deur lossen. Ze komen niet voor het gemeentebestuur dus die kunt u voorlopig niks ten laste leggen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

MATTERHORN
Topic Starter

#5 , 13 jun 2011 09:33

Hallo
Dank je wel voor uw reactie, maar :
Er is wel degelijk overlast, namelijk : Sommige vrachtwagenchauffeurs laten hun vrachtwagenmotor draaien terwijl ze hun goederen lossen terwijl dit volgens het politiereglement van de gemeente alhier niet mag (koelwagens uitgezonderd)en waardoor het verluchten van de slaapkamers onmogelijk wordt.
Vele groeten
PLUK DE DAG

ganapathi tantra

#6 , 13 jun 2011 17:48

Beste Matterhorn

Als dat idd zo is dan laat je dat vaststellen door een gerechtsdeurwaarder. Eén of zelfs meerdere malen
Op basis daarvan kan je dan met een raadsman brainstormen over welke weg je gaat bewandelen.
In ieder geval hoop ik voor jou dat je een raadsman hebt die de nagel op de kop kan kloppen. Want als
je de verkeerde voor de rechtbank daagt om je gelijk te krijgen maak je slapende honden wakker en
dan ben je misschien nog verder van huis. Bvb dat "men" duidelijke instructies geeft om de motors niet
meer te laten draaien. Dan heb jij zogezegd geen grond of reden meer van klagen. Tenzij er ergens nog
een uitweg of spitsvondigheid zou te vinden zijn mbt het parkeren en laden en lossen alleen maar ik vrees
daarvoor.
Nu ja uw kamer niet kunnen verluchten omdat een paar vrachtwagens een paar minuten lossen met draaiende
motor ? Ik wee thet zo nog niet maar ik kan natuurlijk uw probleem onderschatten waarvoor mijn excuus.
Maar als dit volgens anderen wel door de beugel kan ...... verhuizen lijkt mij de enige oplossing voor wat dan
op dat moment uw subjectief probleem zal zijn. Dat is spijtig weet ik
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

MATTERHORN
Topic Starter

#7 , 19 jun 2011 10:58

Hallo ganapathi tantra

Bedank voor uw reactie.
Ik ga geen slapende honden wakker maken.
En goed week-end aan allen :wink:
PLUK DE DAG

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jun 2011 17:59

Klopt aan zo'n zaak zijn meerdere kanten die wij niet kennen, wat heeft de gemeente beloofd, wat staat er juist op papier, wat staat er in de overeenkomst met de supermarkt, wat zegt de wet en wat in het gemeentelijk politiereglement.....
Is er belangenvermenging..... hoe kan men dat bewijzen.
Wat doet de politie ...
Om hoe laat komen de vrachtwagens en waar staat dat ze geen motor mogen laten draaien en hoe kan dat worden vastgesteld.....
enz enz

MATTERHORN
Topic Starter

#9 , 08 aug 2011 16:16

Hallo Franciscus

Bedankt voor je reactie

Vele groeten :wink:
PLUK DE DAG

Terug naar “Archief”