Een aantal jaren geleden heb ik bepaalde tijd samengewoond met iemand die een firma had die naar ik achteraf vernam bijna failliet was. Om de boel te redden heb ik hem voor een aanzienlijk bedrag een persoonlijke lening gegeven, zogezegd om de BTW te kunnen betalen. Achteraf is die firma toch op de fles gegaan. De relatie is ook na bepaalde tijd stukgelopen. Gelukkig had ik hem wel een overeenkomst doen tekenen waarin staat dat hij iedere maand tegen een bepaalde datum een bepaald bedrag moet storten.
Nu heb ik hem in januari gevraagd of hij niet bereid was om het bedrag mits een korting te vereffenen in één keer (ik heb geen zin om nog 5 jaar te wachten tot de ganse som vereffend is). Ik heb daar nooit antwoord op gekregen tot onlangs dat hij het aan het overwegen was en dat ik hem een voorstel moest doen. Ik heb geantwoord dat het niet aan mij was om een voorstel te doen, maar wel aan hem, en nu krijg ik weer geen antwoord meer.
Komt daarbij dat hij sedert die periode al 2 x verhuisd is en hertrouwd, op de bankverrichtingen staat nog zijn oud adres, en telefoon wordt ook niet opgenomen, totaal onmogelijk dus om contact te krijgen met hem. Hij is als van de wereld verdwenen.
Kan ikzelf hem een voorstel doen voor betaling van de ganse som ineens mits aftrek van een korting of kan hij daarmee naar een advocaat en de rechtbankt stappen dan en is dit strafbaar ? Ik heb wel nog zijn oud e-mail adres. En kan ik de ganse som in één bedrag terug eisen ? Op de overeenkomst staat wel dat hij maandelijks een bedrag moet vereffenen....