deurwaarder (weeral)

Bijoux
Topic Starter

deurwaarder (weeral)

#1 , 15 okt 2007 13:26

Ik kreeg in juni een dagvaardiging voor een schuld aan t ziekenhuis.
Die deurwaarder (een vrouw) zei toen als ik de som betaalde niet hoefde te gaan enzo.
De som is toen betaald geweest...
Nu blijf ik deurwaarders krijgen,dat ik nooit geen gevolg aan hun schrijven zou geven alsnog betalen :shock:
er staat nogthans bij ...€ betaald op 06/2007....
en volgens hun was dit het volledige bedrag niet!
Nogthans staat dit bedrag duidelijk op mijn dagvaardiging.

Wat kan dit nu zijn?
Snap er echt niets van.
Groetjes,
Bijoux

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2007 15:12

Ik vermoed dat vonnis uitgesproken werd en thans betaling gevraagd wordt op basis van dit vonnis. Er kunnen kosten bijgekomen zijn.

scorpioen

j.demoor

#3 , 17 okt 2007 11:04

“Art.1244.De schuldenaar kan de schuldeiser niet verplichten betaling te ontvangen van een gedeelte van een schuld, al is die schuld ook deelbaar...”(Burgerlijk Wetboek).

‘De som is toen betaald geweest’ houdt in dat niet alleen het kapitaal maar ook de intresten en kosten dienden betaald te zijn.

De deurwaarderskosten vindt u onderaan de laatste bladzijde van de dagvaarding.

“Art.2.De wettelijke rentevoet is zowel in burgerlijke als in handelszaken vastgesteld op 7 % ‘s jaars...“(Wet 5 mei 1865).Vanaf 1 januari 2007:6 pct (B.S. 17 januari 2007).

Onderzoek zorgvuldig de tekst van de junidagvaardiging.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN

Reclame

Terug naar “Archief”