Aanrijdingsformulier.

Reznor
Topic Starter

Aanrijdingsformulier.

#1 , 19 sep 2010 17:52

Na een verkeersincident heb ik samen met de betrokken persoon een aanrijdingsformulier ingevuld en laten ondertekenen om het aan te geven aan de verzekering. We ondertekenen het. De schade is trouwens uiterest klein en eigenlijk verwaarloosbaar. Nu eenmaal thuis vult de betrokkene blijkbaar andere zaken in op het aanrijdingsformulier dat dus niet strookt met de getuigenis die wij twee samen hebben opgemaakt en waar onder we onze krabbel onder hebben gezet. Mijn verzekering wil de schade dus niet uitbetalen (wat logisch is). Ik blijf bij eerste getuigenis die we samen hebben opgemaakt Hier gaat het slachtoffer toch wel in de fout want direct een andere getuigenis neerpennen dat ruikt naar gesjoemel en dat is verboden of ben ik verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glenn1976
Contacteer: Website

#2 , 20 sep 2010 14:56

jij hebt toch jou exempaar van het aanrijdingsformulier ondertekend door beide partijen? Als de andere partij na het ondertekenen van het aanrijdingsformulier met andere feiten afkomt, dan zal hij dat toch moeten bewijzen dat zijn oorspronkelijke verklaring fout was en waarom hij het dan zo heeft opgemaakt en/of ondertekend

Reznor
Topic Starter

#3 , 20 sep 2010 17:38

Inderdaad. Nadien zaken toevoegen dat is trouwens verboden niet?

Reclame

roharro

#4 , 20 sep 2010 17:48

Waarschijnlijk is uw verzekering gewoonweg van oordeel dat u in fout bent. Trouwens op de Achterzijde van het formulier moet men inderdaad achteraf nog individuele extra informatie vermelden. Dat is waarschijnlijk wat bedoeld wordt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2010 19:46

. Nadien zaken toevoegen dat is trouwens verboden niet?
Bijkomende vakjes aankruisen nadat beide partijen getekend hebben mag inderdaad niet.
Je mag wel op de achterzijde uw eigen mening weergeven.

Reznor
Topic Starter

#6 , 20 sep 2010 20:21

Het gaat niet over eigen mening maar over zaken die er nadien gewoon zijn bijgezet ..

roharro

#7 , 20 sep 2010 20:29

Het gaat niet over eigen mening maar over zaken die er nadien gewoon zijn bijgezet ..
Maar dat kun je toch aantonen aan de hand van uw eigen kopij die door beide partijen werd ondertekend?
Dat is net de reden waarom het in dubbel wordt opgemaakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reznor
Topic Starter

#8 , 20 sep 2010 20:41

Ja inderdaad kan ik perfect aantonen en heb ik ook gedaan. Wat natuurlijk tot confict heeft geleid tussen verzekering van tegenpartij en die van mij ivm de betaling.

j.demoor

#9 , 21 sep 2010 10:07

“Art.196.Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar worden gestraft de andere personen die in...private geschriften valsheid plegen...Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.Art.197.In alle gevallen in deze afdeling vermeld, wordt hij die gebruik maakt van de valse akte of van het valse stuk, gestraft alsof hij de dader van de valsheid was.”(Strafwetboek).

U kan dus klacht neerleggen bij de politie met kennisgeving aan uw verzekeraar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Verkeersongevallen”