Ik heb een vraag over de aanvaardbaarheid en vooral, het juridische aspect van foto's in eigen woning.
Specifiek: Indien een huurder duidelijk zijn verhuurder op de hoogte stelt van diverse problemen, de verhuurder probeert de problemen van zich af te schuiven, na aangetekend schrijven verwittigd de huurder per email en zegt dat ook email te traceren is (verhuurder zou plots op reis vertrekken, tot einde contract, en kan geen aangetekende zending meer ontvangen...), en de huisbaas valt kordaat binnen....
Als men dan foto's neemt van de huisbaas, duidelijk herkenbaar, met een team van werkmensen die bestek opnemen van het werk dat gedaan moet worden, mag men dan op juridisch vlak foto's van hen nemen, en deze samen met foto's van alle gebreken en copies van aangetekende zending en e-mail aan zichzelf zenden, gedateerd, als ontegensprekelijk bewijs? Of zijn er wetten waarin bepaald staat dat je personen niet mag fotograferen e.d.?
Ik kan bepaalde problematiek nog voorstellen bij bv. camera's dat je die niet zomaar kan installeren, maar de verhuurder die, zeker nu opzeg is gebeurd, plots binnenvalt na ettelijke klachten over problemen die niet opgevolgd werden zou ik graag een tastbaar bewijs van hebben, dat later geen 'oh, dat wisten we niet' volgt.
Ik zou hier namelijk ook wensen foto's bij te zenden van de staat momenteel van alle tegels en vloer. Indien ze toch over de bres zouden komen deze laatste maanden (wat mogelijk is, gezien ze dan geen maanden verliezen nadat ik weg ben aan huur) heb ik ook een bewijs dat er geen beschadiging is van hun goed (de werkmensen zien en klinken niet erg professioneel - Ze gaan een electrische boiler aansluiten op een daarvoor niet geschikte ongeaarde leiding)
Ik wil me ervan zeker maken dat door deze foto's van personen met datering niet de hele aangetekende zending wordt afgekeurd, of ik zelf problemen krijg. Het zijn foto's met een gsm.