Factuur gas periode 2007

Neroo
Topic Starter

Factuur gas periode 2007

#1 , 28 sep 2010 13:09

Beste,

In december 2008 heb ik ik mijn contract met mijn gasleverancier opgezegd en overgeschakeld naar een nieuwe leverancier. Ik kreeg daarop een slotfactuur die ik net zoals alle andere facturen betaald heb.
Na nu al 2 jaar geen klant meer te zijn krijg ik plots een torenhoge factuur. Blijkbaar hebben ze in de periode waarin ik klant was inderdaad te weinig aangerekend en niet opgenomen in hun slotfactuur. Ben ik verplicht die factuur te betalen?

Alvast Bedankt
Koen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 28 sep 2010 13:17

Als er een vergissing is gebeurd bij de eerste afrekening (wat u blijkbaar niet betwist) mogen ze dat inderdaad rechtzetten en moet u betalen.

Drone

#3 , 28 sep 2010 17:35

er is een "vergissing" van bv €50 en er is een "vergissing" van bv €5000.

tzou handig zijn om te weten over welk bedrag het gaat :)

is de factuur wel gedetaileerd? of is het gewoon een brief met de melding dat u hen nog X aantal euro's moet?

het is tenslotte niet de (ex)klant die moet opdraaien voor de fouten van "een ander" als het gaat over ( extreem ) hoge bedragen.

vergissing pas opmerken na 2 jaar? dan vind ik dat de "redelijke termijn" om de (ex)klant hiervan op de hoogte te stellen al lang verstreken is ( het gaat hem niet over een onbetaalde factuur ), immers, door het betalen van de slotfactuur ( en het laattijdig reageren van de leverancier ) kan men zeggen dat zowel de leverancier als de (ex)klant akkoord waren met het bedrag toen de slotfactuur werd betaald.

in mijn mening zal de (ex)leverancier moeten kunnen bewijzen dat de (ex)klant hun nog geld verschuldigd is.

Reclame

Neroo
Topic Starter

#4 , 28 sep 2010 21:34

Dit betreft een 2400€ Ze hebben ongeveer een jaar geen facturen gestuurd en op de slotfactuur enkel sinds de laatste meteropname berekend...

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 sep 2010 21:39

Dit betreft een 2400€ Ze hebben ongeveer een jaar geen facturen gestuurd en op de slotfactuur enkel sinds de laatste meteropname berekend...
De verjaringstermijn voor dit soort schulden is 5 jaar. Ze kunnen u dus nog steeds dagvaarden indien u niet zou betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Neroo
Topic Starter

#6 , 29 sep 2010 23:14

Ok, bedankt voor de informatie.

Terug naar “Andere”