ik moest alle documenten meenemen die konden aantonen dat ik op mijn huidig adres woon samen met mijn kinderen , dus heb ik dit ook gedaan door middel van mijn huurcontract, bewijsjes kinderbijslag en gezinssamenstelling en enkele facturen van elektriciteit en tv enz.
gisteren ben ik dus op gesprek moeten gaan.
de controleur of wie hij ook mag wezen , vroeg me of ik nog steeds op dit adres woonde en met wie .
ik antwoorde hem gewoon eerlijk ja ik woon daar samen met mijn dochtertjes (beide schoolplichtig)
woont er nog iemand bij je in vraagt hij ? nee zei ik (wat ook niet is )
hij heeft niets genoteerd op papier , er zat een afgevaardigde van de vakbond bij maar die deed zijn mond niet open tijdens het gesprek ! typisch waarschijnlijk.
plots vraagt de controleur hebt u een vriend ? nou ja zeg ik ik heb een vriend is dat mss verboden als werklozen !!!!
nee zegt hij maar wel als je er mee samenwoont onder 1 dak , en we hebben hier een klacht over gehad !!!!
ik stond verbaasd te kijken ! een klacht tegen mij omdat ik zou samenwonen ????????
nu al bij al geloofde die controleur me niet en vroeg hij of ik akkoord was met een huisbezoek !
ja zeg ik tegen hem als ik nee zeg volgen er waarschijnlijk sanctie's ? ja zegt hij dan wordt je geschorst wegens het niet meewerken met een onderzoek !
dus bleef er niets anders over dan ja zeggen kom maar een huisbezoek doen !
ook hier is niets van op papier gezet !!!! ik heb geen enkel document meegekregen naar huis.
het enige wat hij me nog gezegd heeft als je voor 11 oktober niets van ons gehoord hebt komen we niet meer , en als we komen bellen we je 10 minuten op voorhand op om te zeggen dat we er bijna zijn !!!!
nu is mijn vraag :
mag de rva zomaar een controle komen doen zonder dat ik iets getekend heb ? of ook maar iets op papier heb staan ! gewoon omdat ze me niet geloven. komen ze alleen of komt daar ook nog eens politie enz bij mee !
en hoe gebeurt dit huisbezoek , is het de bedoeling dat ze in mijn kasten enz mogen neuzen ?
en waar mogen ze komen en waar niet ?
hoe gebeurt zo een controle en zijn ze me al langer in de gaten aan het houden zonder dat ik dit gemerkt hebt of wat ?
dit is de eerste keer dat me zoiets overkomt ! hij begon al meteen over fraude enz ...
ben hier echt helemaal van de kaart door ! slaap niet meer , eet niet meer

ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen die een vriend heeft ja

maar heb geen zin om heel mijn werkloosheidsuitkering te gaan verliezen of ik weet niet hoeveel boete te gaan betalen voor iets wat helemaal niet waar is !
mijn vriend komt wel bij me langs en blijft af en toe eens slapen en andersom ook

ik weet het allemaal niet meer , het enige wat ik weet is dat ik nu tot 11 oktober binnen kan gaan blijven zitten want tussen die tijd kunnen ze komen !
want wat als ik net niet thuis ben als die controleurs aan de deur staan ?
ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven op mijn vragen
ik weet dat het er heel wat zijn ... maar ik zit met mijn handen in mijn haren
in ieder geval ga ik morgen naar de vakbond bellen en vragen waarom die afgevaardigde daar zat die zijn mond niet heeft opengedaan , en of de vakbond me nog kan helpen ! mss kunnen zij een antwoord geven op mijn vragen ! maar daar twijfel ik aan pfffffffffffff