Hallo,
10 jaar geleden is mijn moeder getrouwd geweest met een persoon, mijn stiefvader dus.
Mijn stiefvader heeft mij toen geadopteerd waardoor mijn achternaam veranderde naar de achternaam van mijn stiefvader.
4 jaar geleden zijn mijn moeder en mijn stiefvader terug gescheiden geweest met de nodige ruzies en problemen.
Tot op de dag van vandaag hebben zowel ik als mijn moeder niet meer gesproken tegen mijn stiefvader en hebben we er geen contact meer met omdat we er echt niet mee overeenkomen.
Niet enkel komen we niet goed overeen maar hij heeft ook nog eens een hoop schulden gekregen doorheen de jaren.
Nu was mijn vraag of het mogelijk is om mijn achternaam te laten veranderen naar de achternaam van mijn moeder of grootvader?
De reden dat ik dit wil laten doen is omdat ik ten eerste, bang ben dat ik de schulden van mijn ex-stiefvader zal over erfen de dag dat het overlijdt.
En ten tweede wil ik dit ook doen puur uit principe, ik wil de naam van die persoon echt niet voortzetten door alles wat er in het verleden is gebeurd.