Verhuurder vindt geen nieuwe huurder? schadevergoeding?

Lasairiona25
Topic Starter

Re: Verhuurder vindt geen nieuwe huurder? schadevergoeding?

#16 , 12 okt 2010 10:43

Ook vindt ik wel persoonlijk dat ze vonnissen in gewone mensentaal mogen schrijven :D Ik heb het daar altijd moeilijk mee om eraan uit te kunnen! :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#17 , 12 okt 2010 10:55

@Lightning: Wij hebben inderdaad een clausule in zijn contract geschonden, maar een zwangerschap werd niet aanzien als een opzettelijk schending van het contract. Omwille van mijn zwangerschap wilden wij verhuizen, maar de uiteindelijke doorslag om een minnelijke beëindiging zonder schadevergoeding te mogen aanvragen, was het feit dat hier veel gebreken zijn die schadelijk zijn voor de gezondheid. En op dat vlak hadden wij dan, in combinatie met de zwangerschap, wel het recht om aanvraag te doen voor minnelijke beëindiging. Wij schonden een clausule in zijn contract, maar hij was de wet aan het schenden.
Ok, dat brengt nog meer licht in de duisternis. U liet in uw ander topic anders uitschijnen :).

Lasairiona25
Topic Starter

#18 , 12 okt 2010 11:22

Ja, het is voor mij ook allemaal niet echt duidelijk hoor!! :D Ik moet alles altijd 20 keer nalezen, voor ik er zelf aan uit kan.. Ik heb in het verleden al 2 appartementen verhuurd, maar nog nooit in problemen geraakt of zo.. Dus dit is allemaal nieuw voor mij..

Ik heb nog één andere vraag, en die is ook belangrijk.. Zoals in mijn vorige topic gezegd, hebben wij dit appartement gehuurd met een wit glasgordijn aan het voorste raam. Die hebben wij gescheurd, en hebben die ondertussen vervangen. Maar het model is anders, omdat wij het oude model nergens terug vonden. Nu eist onze verhuurder dat daar exact hetzelfde gordijn moet hangen, maar naar wat wij hebben gehoord zou hij dit niet mogen doen. Klopt dit, of zijn wij verplicht nu het nieuwe ook nog te proberen te vervangen door één dat hetzelfde is als de vorige?

Reclame

Vandebos

#19 , 12 okt 2010 11:49

Als het glasgordijn vervangen is door eentje van dezelfde kwaliteit, zelfde initiële tint, zal de verhuurder het moeilijk hebben zijn zaak hard te maken.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 okt 2010 12:42

In het eerste vonnis heeft de vrederechter geen uitspraak gedaan over de verhuurder gevorderde verbrekingsvergoeding.

De vrederechter moet hierover nog uitspraak doen. Er werd blijkbaar geacteerd dat de verhuurder bereid was twee maanden te laten vallen als het goed in goede staat wordt achtergelaten. Anderzijds bent u niet op 30 september vertrokken. Er blijft dus nog mogelijkheid tot interpretatie en beoordeling door de vrederechter.

Terug naar “Huren”