Beste allemaal,
Ik had een vraagje. Mijn intussen ex-partner wil binnenkort vertrekken naar het buitenland, meer bepaald Engeland. Wij zijn niet getrouwd, weet niet of dat er toe doet, maar ik zou uiteraard onderhoudsgeld willen vragen, aangezien het ook zijn kind is en het financieel niet makkelijk is. Ik veronderstel dat ik sowieso recht heb op onderhoudsgeld voor ons dochtertje, of zie ik dat verkeerd? Maar stel dat hij weigert te betalen, eens hij daar is, wordt het dan moeilijk om het toch op te eisen? Want ik verwacht wel moeilijkheden van zijn kant.
Ander vraagje, kan ik het hoederecht opeisen? Aangezien hij nooit naar ons dochtertje heeft omgekeken en dat ook niet meer van plan te doen is, aangezien hij voorgoed naar daar wil vertrekken. Enkele dagen geleden heeft hij haar alleen achter gelaten in huis terwijl ik zelfs geen sleutels van huis mee had, toen ik thuis kwam was hij verdwenen. Gelukkig was ik maar een kwartiertje weg van huis en lag ze rustig te slapen in haar box (ze is 7 maanden) en kon ik doorheen de haag klimmen om langs de achterdeur binnen te komen die gelukkig open was.
Alvast bedankt.