#4 , 27 aug 2010 19:57
We hebben de haag ondertussen geschoren alsook redelijk wat onkruid verwijderd o.a. naast de oprit, op het terras en rondom het huis. Het is nog niet perfect maar voor ons meer dan goed genoeg. Ik ontvang in dit huis namelijk ook hifi klanten, en ik kan het niet maken dat de tuin totaal onverzorgd erbij ligt. Dus redelijk maar niet perfect.
De eigenaar zou vandaag eens komen kijken naar een tak van een den die over het perceel van de buren hangt, maar aangezien ze niks meer heeft laten weten, zijn we vandaag niet speciaal thuisgebleven.
Nu komt ze rond 19:30 aanbellen of ze niet het huis stante pede kon bekijken. Ze schermde met 'het is mijn huis en ik mag 2x / jaar kijken'. Wij waren op dat moment niet gekleed om mensen te ontvangen en ik heb dan ook geweigerd, en gezegd dat het 1x per jaar was en op afspraak. Ze begon te dreigen "ge zult nog wel zien" en ik heb daarop geantwoord "doe maar".
Volgens onze mening onderhouden wij het huis op redelijke wijze (niet extreem overdreven klinisch net, maar wel gezellig leefbaar) maar blijkbaar ziet zij het anders. Voor zover ik me herinner hebben ze weinig om op te staan, je kan een huurder niet zomaar uit een huis zetten, en de staat is zeker niet onbewoonbaar geraakt door ons toedoen.
Wat stel ik voor ? Duidelijke afspraken maken over een bezoekdag en uur, als het ons past mag ze gerust eens controleren.
De manier waarop ze het nu aanpakt en rondom het huis binnenkijkt, is voor mij een vorm van huisvredebreuk. Ik had gezegd dat ze in de tuin eens kon kijken (mbt tot de takken die over het perceel van de buren hangen), maar ze is overal beginnen binnengluren.