Behouden eigen GSM nummer na ontslag

Foolke
Topic Starter

Behouden eigen GSM nummer na ontslag

#1 , 26 apr 2010 14:37

Beste,

Een drietal jaar geleden, bij de start van mijn toen nieuwe job, heeft de werkgever het abonnement/de facturatie van mijn GSM-nr overgenomen. Maw, vanaf dat moment is hij de facturen beginnen betalen voor het nummer dat ik al een 8-tal jaar had. Vandaag neem ik ontslag en zou ik graag mijn GSM-nr behouden. Maw, het abonnement terug op mijn naam nemen.
De werkgever zegt dat het GSM nummer nu van hem is en is niet van plan om documenten te tekenen om mij het nummer terug te geven. Kan hij dat? Heb ik ergens rechten om mijn eigen nummer terug te krijgen?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 26 apr 2010 16:28

Beste,

Een drietal jaar geleden, bij de start van mijn toen nieuwe job, heeft de werkgever het abonnement/de facturatie van mijn GSM-nr overgenomen. Maw, vanaf dat moment is hij de facturen beginnen betalen voor het nummer dat ik al een 8-tal jaar had. Vandaag neem ik ontslag en zou ik graag mijn GSM-nr behouden. Maw, het abonnement terug op mijn naam nemen.
De werkgever zegt dat het GSM nummer nu van hem is en is niet van plan om documenten te tekenen om mij het nummer terug te geven. Kan hij dat? Heb ik ergens rechten om mijn eigen nummer terug te krijgen?

Bedankt
Ik vermoed dat je van een kale reis zult terugkomen.
Je hebt bij het overnemen van jouw abonnement afstand gedaan van 'jouw' nummer en de werkgever bezit nu dit nummer.

Goede les voor een volgende keer, als jouw werkgever wenst dat je een GSM-nummer hebt, dat hij/zij dan een simkaart geeft. Zo zijn er geen discussies mogelijk.

Vandebos

#3 , 26 apr 2010 16:56

Klopt niet altijd. Gelet op het feit dat u reeds geruime tijd voor het in dienst treden het nummer gebruikte maakt duidelijk dat de mandataris niet het bedrijf is. de rekeningen van een lijn betalen wil nog niet zeggen dat je er mandataris van bent. ( anders zou ik in het bezit zijn van verscheidene 100den telefoon- en adsl lijnen en zou het me niet regelmatig zoveel problemen bezorgen bij personeel dat uittreed...)

Kijk eens zeer zorgvuldig na of de lijn of enkel de facturatie hebt overgedragen.

Een brief van een advocaat of zelf contact opnemen met de provider om de facturatie terug op jouw naam te laten plaatsen kan in dergelijke gevallen ook wonderen doen.

EDIT: zinsbouw.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 26 apr 2010 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

xena

#4 , 26 apr 2010 19:21

Klopt niet altijd. Gelet op het feit dat u reeds geruime tijd voor het in dienst treden het nummer gebruikte maakt duidelijk dat de mandataris niet het bedrijf is.

er staat ;
"heeft de werkgever het abonnement/de facturatie van mijn GSM-nr overgenomen."

Vandebos

#5 , 26 apr 2010 21:01

Eén van beide of allebei? Als de werkgever het abonnement heeft overgenomen is het een dom ki****, dan vervallen immers de gunstige belastingsmaatregelen die wel van toepassing zijn als hij enkel de facturatie heeft overgenomen van de mandataris/telefoongebruiker. (waarom zou de staat je immers fiscale gunstmaatregelen geven op iets wat je bezit is...?)

Hetgeen ook de reden is waarom ik de poster ten zeerste aanraad eens zijn contract zorgvuldig na te lezen en indien nodig contact op te nemen met zijn provider.

Enkel vanuit welbepaalde veiligheidsoverwegingen lijkt het me gewenst als bedrijf in het effectieve bezit te zijn van het nummer.

Foolke
Topic Starter

#6 , 26 apr 2010 22:10

Het probleem heeft zich ondertussen zelf opgelost. Een nieuw gesprek met de werkgever waarbij ik een paar nieuwe "sterke argumenten" :evil: heb kunnen aanhalen heeft hem op andere gedachten gebracht ... hij heeft het formuliertje voor de overdracht van mijn nummer getekend ... iedereen terug blij.

Toch allen bedankt voor de reacties.

PDH

#7 , 18 okt 2010 21:04

Beste ik zit in zelfde geval.

enkel heb ik dit nummer van hen gekregen.
Maar heb dit ondertussen al zo'n 8 jaar zowel privé als professioneel gebruikt.

Welke argumentatie heeft hen over de streep gehaald als ik zo vrij mag zijn te vragen.

mvg
/Pieter

ganapathi tantra

#8 , 18 okt 2010 22:20

mijn persoonlijke mening als werkgver is zo dat ik mensen die voor mij zouden werken pas een gsm toestop als dat nodig is zoals bvb een buitenhuizige
functie. Wat ze dan met hun eigen gsm/abbo doen is hun zaak.
Loopt de relatie om diverse reden stuk dan is het op dat vlak veel makkelijker om een zuivere breuk te maken. U kan toch begrijpen dat ook een werk
gever de informatie die een gsm oplevert en verspreid wil bechermen. Eénmaal iemand geen deel meer uitmaakt van een bedrijf heeft
die er ook geen deel aan om met die klanten of kontakten van dat bedrijf nog verder om te gaan. Meestal vloeit daar toch een hoop miserie uit voort.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Andere”