Vraag betreffende verzwaren van electriciteit

JohnD

Re: Vraag betreffende verzwaren van electriciteit

#16 , 20 okt 2010 16:14

Elke wijziging of verzwaring van een elektriciteitsnet moet gekeurd worden. Een elektrische installatie is voor 25 jaar gekeurd. Indien dit het geval is, wordt enkel het gewijzigde/verzwaarde deel bijgekeurd.
Dat is de theorie. Persoonlijk meegemaakt: Bij jaarlijkse controle gasboiler > afgekeurd door a) erkende loodgieter b) woondienst (wegens geen reactie eigenaar) c) Vlaams Gewest. Eigenaar plaatst overgedimensioneerde electrische boiler waardoor zekeringen om de haverklap springen > ook zekeringen VÓÓR de meter. De bijgehaalde technieker van de netwerkverdeler stelt vast dat de zekeringen voor en na de meter een = waarde hebben. Dit is kafka. Vrederechter beweert later dat niets bewijst dat installatie niet geschikt is in functie van elektrische boiler. Vrederechter is natuurlijk te dom om los te lopen want snapt langs geen kanten dat je geen boiler van 6000W kan aansluiten op een afgezekerde installatie met een max. van 20A zekering voor en na de meter. Advokaat van mij verzoekt dwangsom > afgewezen. Attest Vincotte (op eigen kosten) heb ik nu wel op zak, voor een massa andere zaken die niet conform zijn. Maar wat doe je er mee (@ baldwyn) als een vrederechter daar niets van snapt en wil snappen en er dus geen rekening mee wil houden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
baldwyn
Topic Starter

#17 , 21 okt 2010 13:03

Huisbaas is gaan trachten bemiddelen met stedenbouw. Stedenbouw lijkt voet bij stuk te houden dat inherente problemen opgelost moeten worden. Offerte huisbaas naar mij, ik trek er volgende maand uit (zoals gepland) en krijg onmiddelijk huurwaarborg terug, heb de voorwaarde er bij gezet dat ze noteren dat ik dan wel vertrokken ben en niet meer aansprakelijk ben. De huur betaal ik dan door tot eind December zoals de gewoonlijke 3 maanden opzegtermijn.

Lijkt mij een beetje de beste deal om een hele rompslomp te vermijden. De nieuwe boiler is krakkemikkelig geïnstalleerd en niet gekeurd door Vincotte en het nieuw geplaatste toilet heeft ondertussen een groter gat als het oude. Advocaat zegt me dat ik er meer kan uithalen, maar misschien raak ik er zo eindelijk eens vanaf...
Maar wat doe je er mee (@ baldwyn) als een vrederechter daar niets van snapt en wil snappen en er dus geen rekening mee wil houden.
Vooral, wat doe je als mensen kunnen zeggen 'wij hebben die in onze broekzak dus begin juridisch en je hebt meer problemen als wij'. Zo hebben huurders hier na te veel klachten uiteindelijk ZELf moeten hun boiler e.d. vervangen. Ik hoorde van een advocaat in West-Vlaanderen dat die je perfect een lijst kan geven tegen welke verhuurders wel of niet een proces beginnen omdat de vrederechter zoiezo partij kiest.

Ik ga er van uit dat er geen controleorganen zijn op vrederechters. Bij een gemeente van 16.000 inwoners in een corrupt ding als Brussel waar je weet dat je huisbazen hele blokken appartementen verhuren ben je dus wel flink gezien...

Vandebos

#18 , 21 okt 2010 13:21

Als je krijgt wat je vroeg zou ikzelf niet aarzelen en de huisbaas veel plezier wensen met zijn krot. Je kan er effectief met een beetje geluk meer uithalen, maar wat gegarandeerd ook zal stijgen is rekening van je advocaat.

Beetje zoals poker; je kan steeds winnen maar die die weet wanneer hij zijn kaarten best neerlegt is op het einde van de avond in 90% van de spellen de grote winnaar.

Reclame

JohnD

#19 , 21 okt 2010 16:47

Ik hoorde van een advocaat in West-Vlaanderen dat die je perfect een lijst kan geven tegen welke verhuurders wel of niet een proces beginnen omdat de vrederechter sowiezo partij kiest. Ik ga er van uit dat er geen controleorganen zijn op vrederechters. Bij een gemeente van 16.000 inwoners in een corrupt ding als Brussel waar je weet dat je huisbazen hele blokken appartementen verhuren ben je dus wel flink gezien...
Voila, nu horen jullie het eens van een ander. Het fabeltje dat een vrederechter meestal partij kiest voor de zwakkere gaat niet op. Heb het zelf meegemaakt en wat baldwyn bevestigd mijn vermoeden. Trouwens er zijn meer voorbeelden op het forum waar je zal zien en lezen dat een vrederechter allesbehalve neutraal oordeelt. Oh en nog iets .. wat te denken van een advocaat loco vrederechter is van een aanliggende gemeente van de gemeente waarin jouw zaak voorkomt ? Ons kent ons, het feit dat die loco zeer goede maatjes is met de vrederechter die mijn geval behandelde zal er wel iets mee te maken hebben dat 90% van mijn argumentatie/stukken nog niet eens bekeken werden door betreffende vrederechter.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

baldwyn
Topic Starter

#20 , 21 okt 2010 19:55

Ik vind het eigenlijk al erg dat je kan gaan bemiddelen met de dienst stedenbouw, nadat je een brief krijgt die zegt dat je 15 dagen krijgt om attesten voor te leggen en 30 voor schimmel weg te krijgen, om te zeggen 'kijk we hebben de huurder kunnen akkoord krijgen dat hij er al op datum X uitstapt, dus dan woont er niemand meer, dus beginnen we de werken erna'.

Want, zoals in mijn geval, zeggen ze dat ik mijn vingers maar beter afhou van juridische zaken en schadeclaims enzo of op mijn tellen pas. Zo kan je als verhuurder je huurder onder druk zetten enz.

Dat is wat er in Brussel gebeurde met die PS politica ook die krotten verhuurde, die had gewoon stedenbouw en vrederechter in haar broekzak, jammer genoeg kwam het in het nieuws en is ze nu afgezet: http://www.brusselnieuws.be/artikel/sin ... evoegdheid" onclick="window.open(this.href);return false;

Die bedreigde constant haar huurders en die konden niets doen, tot ze zo te zien allemaal samenspanden en het nieuws haalden.

Enfin ja, ik wacht tot ik het schriftelijk eerst te zien krijg wat ze me aanboden. Anders doe ik gewoon door met stedenbouw.

Terug naar “Huren”