Contract 3-6-9, niet geregistreerd, huur sinds 01 april 2010
Heel wat zaken lopen fout bij mijn huisbaas.
In het begin snel een rondgang in het appartement. Alles leek goed te zijn. Contract ondertekend. Plaatsbeschrijving zou volgen.
Lichten in badkamer werkte niet. Die werden ook hersteld door huisbaas (had sleutel en ging die terug bezorgen, de twee sleutel)
Verwarming op één van de kamers werkte niet. Is dus barkoud aangezien het enkel glas is!
Het licht in de trappenhal werkt ook niet. Als je van beneden naar boven loopt is dat met een “oog “ en springt het licht aan. Als je van boven naar beneden wil is dat dus met een drukknop.
Als je daarop duwt, gaat het licht van de drukknop wel uit maar blijft het donker in de trappenhal.
Gevolg: ik moet vier trappen in het pikkedonker doen met twee kinderen van 3 en 1…
Hiervan schreef ik de huisbaas reeds aan op 31 mei 2010.
Ik kreeg geen reactie. Het licht en de verwarming werken nog steeds niet.
Vandaag is min zoon van 3 gevallen op de trappen aangezien het donker was en we dat “op het gevoel” moeten doen.
Ook heb ik mijn sleutel nog altijd niet enis er geen plaatsbeschrijving. Oke, dat vind ik niet het ergste.
Zo hadden we de meterstanden opgeschreven en hij ging dat doorgeven aan de maatschappij. Gevolg;: hij deed dat niet en ik werd vorige maand aangemaand omdat ik verbruikte zonder contract. Ik heb dat dan maar in orde gebracht met een schatting van de meterstanden. Op zich niet correct.
Ik betaal momenteel 515 euro aan huur voor een appartement met twee kamers, waarvan 1 zonder verwarming.
Ik betaal daarbovenop 100 euro voorschot voor warm water en het verbruik in de trappenhal…maar dat licht werkt niet eens!
Wat kan ik doen.
Graag jullie raad.
Aanschrijven…maar ik weet niet goed wat en hoe te vermelden om duidelijk te maken dat ik het meen…