Opzeggen huur

Flip69
Topic Starter

Opzeggen huur

#1 , 25 okt 2010 10:11

Even ter controle om te zien of ik alles goed heb.

Wij hebben een standaard "3-6-9" contract, dit zouden we nu willen opzeggen, we huren sinds 1/11/2009.
Als we dus geen 3 maanden maar "enkel" 2 maanden huur als boete willen betalen, kunnen we pas in december opzeggen met andere woorden we huren één jaar en één maand, geven onze opzeg, huren nog drie maanden en betalen 2 maanden huur boete ?

Klopt dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 okt 2010 10:32

Ik zou eerst eens controleren of de verhuurder het contract wel heeft geregistreerd. Bij niet registratie vervalt immers het boetebeding en de opzegperiode. In de links in onderschrift vind je een pdf terug die je helpt je lokale registratiekantoor op te sporen. Uitleg te complex? zend me een pb'tje met je adres en ik ijk wel even.

Wat je opzeg betreft redeneer je verkeerd. Het is niet de datum van opzeg die de boete bepaalt maar de datum van het beëindiging van het contract. Om beperkt te worden tot 2 maand verbrekingsvergoeding (waarborg?) mag je nu reeds je opzeg geven die dan ingaat vanaf 01/11/10 om te eindigen op 31/01/2010.

Reclame

Terug naar “Huren”