Uitzettingsvraag

CuttyFlam
Topic Starter

Uitzettingsvraag

#1 , 01 nov 2010 14:40

Hallo,

Ik zit met een probleem:

Ik heb mijn vriendin sinds twee jaar bij mij laten inwonen, zij is daar ook sinds anderhalf jaar gedomicilieerd net als ik, maar het huurcontract staat wel op mijn naam en ik stond er eerst gedomicilieerd. Nu is het probleem dat het niet meer lukt tussen ons en dat ik haar er buiten wil , en zij wil daar niet van horen en ze zegt vlakaf dat ze er gewoon blijft en dat ik weg moet.

Wij hebben geen samenlevingscontract of gemeenschappelijke rekening of gelijk wat van officieel document dat we samen zijn.

Mijn vraag is dus de volgende: Als zij echt niet weg wilt, hoe kan ik haar dan effectief buitenzetten? (zij is er gedomicilieerd maar contract staat op mijn naam alleen, is naar politie gaan genoeg of moet ik via vrederechter gaan? ik heb geen enkel idee, advies zou superwelkom zijn!)

Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 nov 2010 16:38

Gedommicilieerd wil automatisch vrederechter zeggen.

eylis

#3 , 01 nov 2010 16:50

tenzij het een gedommicilieerd blondje is natuurlijk.. 8_) .
sorry, kon het even niet laten :twisted:

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 nov 2010 17:29

Het is een bezetting zonder recht nog titel. Indien ze niet spontaan het huis verlaat moet u bij het vredegerecht een uithuiszetting vragen.
Meestal krijgt de bewoner dan nog een tweetal maanden om de woning te verlaten. Indien de bewoner dan nog niet vertrokken is kunt u hem/haar uitdrijven met deurwaarder en politie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JohnD

#5 , 01 nov 2010 17:58

OMG, dat moet nogal wat zijn om met iemand onder een dak te zitten die daar niet weg wil. Kan de poster geen 2e dame in huis nemen ? Gewoonlijk gaat de eerste er dan vanzelf uit. Alhoewel het hier natuurlijk niet duidelijk is of we hier dan met 3 dames in huis zouden zitten of met 2 dames en een heer.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”