#1 , 04 nov 2010 12:06
Hallo,
Samen met mijn man en dochtertje wonen we in een appartementje.. we hebben een contract getekend voor 3jaar. Bij het opmaken van ons contract werd er ons zowel door de immo als huisbaas verzekerd dat er geen problemen waren (augustus 2009). En omdat het toen nog zomer was; leek alles in orde.. Ergens in oktober waren de problemen zichtbaar.. Naast ons slaapkamer is er nog een klein kamertje, die wij aanvankelijk als kinderkamer gingen gebruiken maar omdat we vocht en schimmel constandeerden, hebben we ons dochtertje bij ons in de kamer laten slapen.. In december heb ik dan contact opgenomen met de huisbazin hierover en die stelde voor om die kamer te verluchten en de slaapkamer deur open te laten (daar er geen verwarming is in de kleine kamer). zo gezegd, zo gedaan. Paar maanden later ging het probleem niet weg en in februari 2010 heb ik dus terug telefonisch contact opgenomen. Huisbaas vertelde me dat ze iemand ging sturen voor te laten kijken en x aantal maanden is dit niet gebeurd. Ik heb dan besloten om een brief op te stellen (15 oktober 2010) en haar dit probleem schriftelijk aan te kaarten (bewijzen dus). Ik zit ook met een kleine en daar dit niet goed is voor haar gezondheid en natuurlijk die van ons.. Onlangs heeft ze iemand laten komen kijken, die ramen heeft bezet bij mjin onderbuur vrouw (die ook haar dochter is) en die heeft aan mijn echtgenoot verteld om voldoende te verluchten en te verwarmen.. daar dat wij dit altijd deden en het probleem niet van de kaart is vonden we dit toch een belachelijk antwoord..
Het zit namelijk ook zo dat ik dus die kamer heb gebruikt als een soort opslagruimte omdat ik mijn spullen nergens kwijt kon.. dus door de aanhoudende vocht en schimmel is dit ook aangeslagen bij de spullen (maxi cosi; eetstoel, babymandje endergelijke) kan ik hiervoor een schadevergoeding aanvragen bij de huisbaas en wat kan ik nog verder doen. Want mijn man wil nu weg en daar dat we met een contract zitten van 3 jaar zijn we ons waarborg kwijt.. en ik heb zoiets van, huisbaas haar probleem, zij moet het oplossen en waarom moeten wij daaronder lijden, door ons waarborg te laten schieten..
Kan er iemand mij helpen
Alvast bedankt