einde huurcontrakt kortr duur (2jaar)

Vandebos

Re: einde huurcontrakt kortr duur (2jaar)

#16 , 17 okt 2010 13:06

Als u van adres bent veranderd had u dat wel aan de huurder dienen mee te delen. Als uw as met uw huidig adres is aangekomen voor hij het zijne verzond heeft u wel een element.

Bij een eventueel geding kn u de vrederechter verzoeken om u rpv kosten toe te kennen op rekening van de tegenpartij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kokske
Topic Starter

#17 , 17 okt 2010 13:19

voor dat de huurder zijn brief verzond het hij mijn laatste brief ontvangen met daarin juist adres
wat houd een geding in en wat is rpv kosten?

Vandebos

#18 , 17 okt 2010 13:22

Dan kan u aantonen dat de huurder uw nieuw adres had, natuurlijk was een formele brief met uw nieuwe adres gegevens beter geweest.

Geding is als u of de huurder de zaak voor de vrederechter brengt, rpv is een rechtsplegingsvergoeding die de vredderechter aan u kan toawijzen. De huurder wordt dan verplicht een deel van uw advocatenkosten te betalen.

Reclame

kokske
Topic Starter

#19 , 17 okt 2010 13:27

zouw je een gedacht heben oeveel zo iets in totaal kan kosten ?
en oelang het kan duuren dat de bezeter men huis moet verlaaten?
ALVAST VRIENDELIJK BEDANKT VOOR U TIJD EN RAAD

Vandebos

#20 , 17 okt 2010 13:37

Beide punten zijn onmogelijk te beantwoorden op dit forum. Ereloon van een advocaat verschilt van van advocaat tot advocaat, huurder of diens advocaat kunnen vertragingsmaneuvers uitvoeren. De ene vrederechter is de andere niet, de ene zal dus sneller uitzonderlijke omstandigheden aanvaarden dan de andere...

kokske
Topic Starter

#21 , 17 okt 2010 13:38

zal morgen zien wat mijn advocaat zecht hoopelijk wat goed nieuws

kokske
Topic Starter

#22 , 22 okt 2010 20:13

goede avond
kben deze week bij advocaat geweest en ziet er goed uit
ze denkt dat ales vlug zouw kunnen gaan
en is er gerust in
ze zecht als je meer dan een jaar opvoorhand weet dat je moet vertreken
dan moet je vertreken zeker met een einde van kontrakt
khoop dat het zo makelijk gaat zoals ze zecht
en dat rap ales weer normaal komt
nu alvast bedankt voor julie hulp
khouw julie op de hoogte grt

kokske
Topic Starter

#23 , 03 nov 2010 16:17

goede midag
zoals eerder gezecht is de onderlinge overeenkoms op niets uitgedraaid en nu is ales in handen van advocaate
nu 10november is het zover weer naar vredegerecht voor oproeping art 1344ter par 4 van het ger w
hoop dat het goed afloopt blijkbaar heefd advocaate er veel vertrouwen in ze eist volgens het bijvoegsel
vanaf detekening van vonnis dat huurder binnen 24u vrijwileg vertrekt ander uitdrijven met deurwaarder en gewapende macht (veronderstel politie)
opdraaien voor eventueele schade die hij zouw gedaan hebben
vanaf 01/11 een bezetingsvergoeding per dag
verweerders te veroordelen tot de kosten van het geding inclusief de rechtplegingsvergoeding (is dat dan mijn advocaatkosten) tdv1200e en het rolrecht tbv35e
nu wat wil da alemaal zegen
kan advocaat maar contacteren na 7november
kan er me dat iemand uitlegen ?
EN HEEFD IER IEMAND ERVARING MEE ?
alvast dank bij voorbaat

j.demoor

#24 , 05 nov 2010 10:12

“Art.3...§ 6. In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar. Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5...Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).

‘ik heb een jaar opvaarhand al laaten weten dat het contract eindegend op 31-10-2010 niet verlengd word ‘ houdt in dat sedert die datum de huurovereenkomst beëindigd is en de gewezen huurder het pand bezet zonder recht of titel.

Vorder onverwijld zijn uithuiszetting met schadevergoeding in toepassing van :

“Art.1344bis.Onder voorbehoud van...kan elke vordering inzake de huur van goederen worden ingeleid bij verzoekschrift, neergelegd ter griffie van het vredegerecht. Het verzoekschrift vermeld, op straffe van nietigheid :...”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. Desnoods kopieert u de tekst van art.1344bis Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier mits omzetting in briefvorm. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Vandebos

#25 , 05 nov 2010 11:48

uw advocate vraagt:

dat de vrederechter u toelaat de huurders, 24u na het door u laten betekenen van het vonnis, uit te drijven. (dit gebeurt door een deurwaarder met politie, slotenmaker, gemeentearbeiders, verhuisfirma)

dat u het recht behoudt schade aan het pand te verhalen op de huurders

dat de vrederechter de huurders veroordeelt tot het betalen van een gedeelte van uw advocatenkosten (€ 1200, wat de vrederechter hoogstwaarschijnlijk zal inkorten) en de kosten door u gemaakt om de zaak op de rol te laten plaatsen.

dat de huurders u een vergoeding schuldig zijn per dag na 31/10/2010 voor het bezetten van het pand. (meestal is dit 1/30ste van de huurprijs)

kokske
Topic Starter

#26 , 05 nov 2010 19:46

khoop echt dat ales zo vlot zal gaan
maar kheb er geen echt goe gevoel bij
blijkbaar iedereen zecht dat je niet iemand op straat kunt zetten
nu alvast bedankt alemaal voor de raad en houw julie op de hoogte getr

kokske
Topic Starter

#27 , 11 nov 2010 13:08

goede midag
gisteren was het zover en kwam het voor
en is het uitsesteld voor 14daagen
reden tegenpartij de huurder heefd ook een advocaat genomen en ze moeten nog hun klachten of oe je het kunt noemen op
papier zetten ?????????
wat kunen nu in godsnaam zijn klachten zijn ???
hij bezet mijn huis
tis niet ik dat zijn huis bezet e
hij beweerd een huis gekocht te hebben maar dat moet nog gebouwd worden
kan het dat de rechter hem gelijk heefd en dat hij mag blijven bezeten tot zijn huis af is ??
en wat dan??
wat voor nut heefd een huur contract dan ?
kweet dat hij op 12-10 een verkoopbelofte van een huis had maar dat is tog te laat als je weet dat u op 31-10 u huurwoning moet verlaaten
kan er me iemand uitlegen wat er kan gebeuren

kokske
Topic Starter

#28 , 11 dec 2010 19:59

goede avond
uit eindlijk heel wat gebeurd maar nog geen oplossing
plots kreeg ik een brief van advocaat van tegen partij dat hij plots wel meer wil betaalen (toen we bij de vrederechter zaten kon hij niet meer betalen beweerde hij )
nu plots wel en moet hij blijven tot vermoedelijk eind mei
nu heb ik dat gewijgerd maar heb hem een huis met 4 slaapkamers van men schoonouders kunnen aanbieden (dat is nu in een jaar het tweede huis dat we aan bieden )
weer heefd hij het gewijgerd voor een banale reden
nu 22ste is er een vonnis
hij heefd 3 bewijsstukken
1 dat hij een ongeval gehad heefd
2 dat hij aan sociaale matschapij een huis gevraagd heefd met 2 kamer ( ik stelde hem een huis met 4 kamers voor omdat hij en zijn vrouw en 3 dochters heefd)
3 dat hij een verkoopsbelofte heefd die spreekt tot 22 november
de opschorten de voorwaarden waaren een lening voor 22 november maar daar is er niets van bewijs van
zijn advocaate zegt zelf dat de opzeg die ik gedaan heb een jaar opvoorhand dat dat corect is en tog vraagt ze dat om geniet te verklaaren en dat ik ale kosten zal draagen
dat kan ik echt niet verstaan
nu zecht mijn advocaate dat ik een zeer sterk docier heb maar dat de vrederechter in tielt cosiaalist is en huurder gezind
dus dat het kan dat de tegen partij gelijk krijg
kan dat en wat als het zo is kan ik in beroep gaan ??

kokske
Topic Starter

#29 , 19 dec 2010 12:44

zouw in mijn geval dat kunnen en wetelijk zijn dat de kleur (politieke overtuiging cosiaalist) van de vrederechter in mijn nadeel speeld voor het vonis

Vandebos

#30 , 19 dec 2010 13:12

Niemand kan in het hoofd van een vrederechter kijken... Hij wordt wel verondersteld zijn job objectief uit te oefenen.

Terug naar “Huren”