Hallo
Mijn ex-vriendin en ik hebben 3 jaar geleden een huisje gekocht en helemaal verbouwd. We zijn wettelijk samenwonend. Ons huis is 50/50 geleend. Nu de verbouwing eindelijk voorbij is is onze relatie op de klippen gegaan door een zware vertrouwensbreuk (lees het gras is groener aan de overkant).
Ikzelf woon nu nog steeds in het huis en heb gewoon gevraagd om eventjes een afkoelperiode in te lassen om alles eens op een rijtje te zetten. Zijzelf woont nu al 2 weken bij haar moeder niet ver hiervandaan.
Zelf wil ze me uitkopen tegen een belachelijk voorstel uitkopen namelijk dat ik al mijn geïnvesteerde geld gewoon terug krijg. Nu denkt ze waarschijnelijk dat ik een ezel ben en nog nooit gehoord heb van inflatie, enz... Aangezien ik mentaal nog niet echt op mijn positieven ben wil ik alles nog eventjes afwachten. Nu komt ze af met de dreiging van het vredegerecht om mij buiten te laten zetten zodat zij weer voor de 3 katten kan gaan zorgen.
Als ze hier komt vallen er wel harde woorden maar ik ben geen fysieke bedreiging alhoewel ze me steeds probeert uit te dagen dat ik dat wel zou doen. (vissen voor het vredegerecht).
Zelf zegt ze dat de vrederechter altijd voor de vrouw kiest in zo'n situaties. Terwijl zij zelf weggegaan is.
Enige raad ivb met die vrederechter?
dank bij voorbaat