Wat nu???

corodine
Topic Starter

Re: Wat nu???

#16 , 08 nov 2010 11:05

Ik ben naar het vredegerecht geweest om een aanvraag in te dienen voor deze verzoeningsprocedure. Het is waar dat ze vaak hun kat sturen. Ik vroeg aan de griffier wat de volgende stappen waren indien ze dus idd niet kwamen. Maar het was vrijdag en mevrouw had precies niet veel zin meer om te werken en deed echt heeeeel moeilijk om me uit te leggen wat ik moest doen... Ze gebruikte van die termen die ik helemaal niet begreep en toen ik dat zei bekeek ze mij alsof ik echt een dom wicht was die niks van de wereld kende. Ik heb een doctoraat in de biotechnologie, niet in rechtspraak.. Excuseer...
Ma bon, zouden jullie mij es echt in mensentaal kunnen uitleggen wat de volgende stappen zijn, indien ze niet komen opdagen en ik dus 'echt' voor de rechter moet gaan...
Alvast heel erg bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 08 nov 2010 13:43

Dan zal u middels een verzoekschrift model 1344bis/ev Ger. W. in geding dienen te gaan tegen de verhuurders. U vindt hiervan een voorbeeldmodel in onderschrift.

Kosten zonder advocaat: € 35 voor het op de rol plaatsen van het geding, € 6 voor het bewijs van woonst van de gedaagde partij af te halen op de dienst bevolking van uw gemeente. (u kan in het verzoekschrift de eis opnemen deze kosten terugbetaald te krijgen van de gedaagde partij.

Advocaat: dat is een beslissing die u zelf dient te nemen. Het maakt de zaak stukken eenvoudiger maar niet bepaald goedkoper.

In essentie is een advocaat voor een dergelijk geding niet nodig maar zonder uzelf en de gedaagde partij te kennen is dit natuurlijk moeilijk in te schatten. Gelet op het feit dat u zelf aangeeft weinig van de wetgeving dienaangaande te kennen zou ik het wel wensen aan te raden er eentje in de arm te nemen.

Reclame

Terug naar “Huren”